کتاب خانواده پویا ج۶ : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

کتاب خانواده پویا ج۶
تدوین وانتشار :معاونت تربیتی _فرهنگی امام خمینی

بریده کتاب:

وقتی ما فراوان صحبت می کنیم، دیگر گوشی برای شنیدن نمی ماند. همسر ما یا ساکت می شود یا اگر بتواند حرف بزند می گوید: “من همینم که هستم.” هر مردی و هر زنی در همه جا چنین حرفی نمی زند. وقتی او را خسته کردیم و سر لج افتاد، این حرف را می زند.
صفحه ۴۵

بریده کتاب(۲):

وقتی می گوییم تفاهم، معنای آن این نیست که هر فهمی ما داشتیم، بر زندگی تحمیل کنیم و اسمش را تفاهم بگذاریم. بر اساس اصولی که قرآن کریم و پیغمبر اکرم و ائمه اطهار برای ما ترسیم کرده اند، ما باید به یک فهم مشترک و در نتیجه به یک عمل مشترک برسیم. گاهی ما از خواسته خودمان بگذریم و به خواسته همسرمان تن دهیم و گاهی او از خواسته خود بگذرد و به خواسته ما تن دهد. این معنای سازگاری، رفاقت و تفاهم است.
صفحه ۴۴

بریده کتاب(۳):

گاهی اوقات افراد درونگرا هستند، وقتی به او می گویی، می گوید: چیزی ندارم که بگویم، مگر کارهای مرا نمی بینی که بگویم. یکی از چیزهایی که باب گفتگو را می بندد، این است که از او جبهه گیری کنیم.
صفحه ۱۸

بریده کتاب(۴):

روان شناسان می گویند: اگر می خواهی حال کسی را بگیری که حرف هایش یادش برود و خلاصه تو را راحت کند، به او توجه نکن. یکی از راه های خوب به حرف آوردن، طرح یک پرسش جالب است. راه دیگر، علائم بدنی است که با چشم و صورتمان به طرف نشان می دهیم. اگر طرف احساس کند شما اصلا به حرف هایش توجه نمی کنید یا بحث دیگری را مطرح می کنید، راه گفتگو بسته می شود.
صفحه ۱۸

بریده کتاب(۵):

خوب است برای بهینه سازی وضعیت زندگی، سیره نبی اکرم را الگو قرار دهیم. علامه طباطبایی(ره) فرمودند: من از اول طلبگی که وارد نجف شدم با خود پیمان بستم که هر چه روایت درباره سیره گفتاری یا کرداری نبی اکرم در ابعاد مختلف پیدا می کنم، آنها را جمع کنم. طی دوازده سال هر چه روایت از این طرف و آن طرف پیدا کردم در کتابی به نام سنن النبی، (سنت های نبی اکرم ص) گردآروی کردم. چه خوب است سیره نبی اکرم یا ائمه معصومین را در نحوه گوش دادن و چگونگی توجه کردن مدنظر قرار دهیم.
صفحه ۱۸

بریده کتاب(۶):

«دار بالبلاء محفوفه» دنیا همه چیزش آغشته به رنج و زحمت است. کم و زیاد دارد. آن چه که مطلق است در بهشت است. بنابراین، با همین همسر بساز. بهتر از این هم پیدا نمی کنی. قدر همدیگر را بدانید. این طور نیست که اگر همدیگر را رها کردید، دیگری بهترین همسر را به شما می دهد. یکدیگر را تحسین کنیم. قدر همدیگر را بدانیم.
صفحه ۳۰

بریده کتاب(۷):

روزی برای حضرت سلمان(ع) مهمان آمد. او مقداری نان در منزل داشت و همان را به عنوان پذیرایی از مهمان آورد. مهمان گفت: ای کاش کمی نمک هم بود و نان را با نمک می‌خوردیم. حضرت سلمان رکوه ای (مشک کوچک) داشت. آن را گرو گذاشت، مقداری ملح جریش (نمک زبر) گرفت و بر سر سفره گذاشت. وقتی غذا تمام شد، مهمان خدا را شکر کرد و گفت: خدا را شکر که قانعم. حضرت سلمان فرمود: اگر قانع بودی رکوه ما به گرو نمی رفت. این نشان می دهد یکی از کارهایی که خیلی انسان را گرفتار می کند، نسیه خوری است.
صفحه ۵۸

مرتبط با کتاب خانواده پویا ج۶

بیشتر بخوانیم…
کتاب خانواده پویا ج۵ : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

بیشتر ببینیم…
علیرضا پناهیان | مهم ترین مشکل خانواده در ایران

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *