کتاب خانواده پویا ج ۱۰ : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

کتاب خانواده پویا ج 10 : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

کتاب خانواده پویا ج۱۰
تدوین وانتشار :معاونت تربیتی _فرهنگی امام خمینی

بریده کتاب:

یکی از دغدغه های والدین در زمان حاضر، با توجه به هجمه‌ های گوناگون فرهنگی که از سوی فرهنگ های مختلف نسبت به فرهنگ و سنت‌ های الهی ما صورت می‌ گیرد، سلامت معنوی و روانی فرزندان شان است و این که چگونه آنان را از انواع آسیب‌ های دوران محفوظ دارند و بر اساس تعالیم نجات‌بخش اسلام عزیز تربیت کنند.
کتاب «خانواده پایدار» سعی در پاسخگویی به این دغدغه دارد.
خانواده پویا ج ۱۰ _ ص۹

بریده کتاب(۲):

من به خانم ها می گویم: شما قدر شوهرهایتان را بدانید و اگر شوهر چیزی گفت، بگویید: چشم و با این سخن دل شوهرتان را خوش کنید؛ تا با شادمانی برای شما زحمت بکشد. شما با یک چشم گفتن و با سخن های دل فریب و عاشقانه دل شوهرتان را به دست آوردید.
خانواده پویا ج۱۰_ص۳۷و۳۸

بریده کتاب(۳):

بعضی از خانم ها می خواهند در زندگی مشترک شان به تمام مسائل حتی مسائلی که به آن ها مربوط نیست، هم وارد شوند و انتظار دارند که شوهرانشان با آن ها مشورت کنند؛ اما باید بدانند این جا جای مشورت نیست؛ چون مشورت برای استفاده از آگاهی و زمینه‌ ساز همکاری است. اگر در مساله آگاهی نباشد و همکاری هم نیاز نباشد، نیازی به مشورت نیست.
خانواده پویا ج ۱۰_ص۴۰

بریده کتاب(۴):

کسی که به آبروی خود علاقه دارد، باید از بحث های لجاجت آمیز پرهیز کند؛ یعنی با بحث و درگیری و درگیری لفظی نمی‌توان چیزی را برای دیگران اثبات کرد. در منزل سراغ جَدَلِ احسَن نیز نباید رفت. این جا جای محبت است و طبق آیات قرآن، اینجا بحث دل ربایی و عشق‌ورزی مطرح است، نه جدل! حتی جای استدلال نیز نیست.

در محیط خانواده ما می‌ خواهیم رفیق باشیم. استدلال در چنین شرایطی کمتر وجود دارد و باید از دروازه عواطف وارد شد و سپس در میدان تعقل و استدلال آن را تثبیت کرد.
خانواده پویا ج ۱۰_ص۵۲

بریده کتاب(۵):

در مباحث خانواده یک جهت بحث مسائل فقهی است که مرد باید این کارها را بکند، زن باید این کارها را بکند و تخلف از آنها خلاف شرع است. بحث دیگر، چارچوب کلی پیام اسلام است که نظام خانواده بر اساس تفاهم، توافق، عطوفت، مهربانی و همدلی است. جاهایی ممکن است من وظیفه ای نداشته باشم؛ اما باید توجه داشته باشیم که پیام اسلام، ورای وظایف حقوقی، پیام تفاهم و همدلی است.
خانواده پویا ج ۱۰_ص ۳۴

بریده کتاب(۶):

هَنفِل که از مشاوران و جاسوسان کاخ سفید است می گوید:
اگر ما بتوانیم زنان ایران را گول بزنیم و حجاب و عفاف را از آنان بگیریم، به تمام نقشه های خود رسیده ایم! او در یکی از گزارشات خود می گوید:

ما موفق شدیم که چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گلدار تبدیل کنیم و چادر توری و گلدار زنان مسلمان را به مانتو تبدیل کنیم و مانتو های بلند را به مانتو های رنگین، خیلی کوتاه و تنگ تبدیل کردیم و اکنون از حجاب یک زن مسلمان در ایران فقط یک روسری مانده است که جلو موها و پشت آن کاملا مشخص است. آن ها از این که با مردان نامحرم ارتباط داشته باشند شرمنده نیستند؛ بلکه بر عکس از این شرمنده اند که در محیطی نتوانند با مردان نامحرم ارتباط مستقیم و روابط آزادتری داشته باشند! اگر ما موفق شویم این روسری را هم از خانم های ایرانی بگیریم، دیگر چیزی از اسلام و انقلاب در ایران نخواهد ماند!
خانواده پویا ج ۱۰_ص۶۳و ۶۴

مرتبط با کتاب خانواده پویا

بیشتر بخوانیم…
کتاب الگوهای خانواده اخلاقی : ترسیم سیمای خانواده اخلاقی در…

بیشتر ببینیم…
به خاطر کسی که دوستش داری چکار میکنی؟

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *