کتاب خانواده پویا ج۳ : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

کتاب خانواده پویا ج3 : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

کتاب خانواده پویا ج۳
تدوین وانتشار :معاونت تربیتی _فرهنگی امام خمینی

بریده کتاب:

اقتضای حال کودک جنب و جوش است. ما نمی توانیم به او بگوییم دو زانو بنشین و بلند نشو. اکثر رفتارهایی که ما به عنوان مشکلات رفتاری مطرح می کنیم، ریشه اش به عزت و کرامت برمی گردد. مهم ترین نیاز انسان بعد از تأمین نیازمندی های مادی، احساس ارزشمندی و کرامت است. اگر بزرگسالی را نیز تحقیر کنید رفتار متقابلی را نشان می دهد، چه رسد به یک کودک. ما باید رفتارمان در منزل طوری باشد که به شخصیت بچه لطمه وارد نشود.
صفحه ۵۱

بریده کتاب(۲):

قدرت رسانه به معنای قدرت هدایت و کنترل افکار عمومی جامعه است. کسی که بهترین و قدرتمندترین رسانه را داشته باشد، نبض افکار عمومی در دست او است و به این دلیل که افکار عمومی در شکل گیری قدرت جوامع نقش فراوانی دارد، در اختیار داشتن رسانه برای رسیدن به مقصد تعیین کننده است. بنابر این، امکان حذف آن از زندگی جمعی وجود ندارد.
صفحه ۳۳

بریده کتاب(۳):

بچه ها سعی می کنند از چیزهایی که توجه دیگران را جلب می کند، استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر لباس تنگ می پوشند، از آن جهت است که مورد توجه قرار گیرند. اگر به فلان آهنگ گوش می دهند به خاطر این است که در محیطی قرار گرفته اند و با کسانی ارتباط دارند که به این رفتارها بها می دهند و فرزند ما می خواهد خود را شبیه آنها قرار دهد. بهترین راه این است که ما فضای سالمی را فراهم کنیم؛ یعنی بر رفت و آمدهای فرزندانمان نظارت داشته باشیم تا با افراد مناسبی رفت و آمد کنند.
صفحه ۵۳

بریده کتاب(۴):

ممکن است ما در خانه نظارت دقیقی داشته باشیم، ولی در کوچه و بازار و مدرسه به دوستان بچه چندان توجهی نداشته باشیم. الان با توجه به هجوم رسانه ها، شاید خیلی از موعظه ها و امر و نهی ها تأثیری نداشته باشد. ولی ما می توانیم از طریق بچه های خوب، رفتار بچه ها را تصحیح کنیم. اگر ما در فامیل با کسانی که بچه های خوبی دارند، بیشتر رفت و آمد کنیم، رفتارشان اصلاح می شود. غلط بودن بعضی از رفتارها، لباس ها و آهنگ ها را نیز باید یادآور شویم.
صفحه ۵۳

بریده کتاب(۵):

حضرت آیت الله حائری شیرازی می فرمودند: الان الگوهای رفتاری بچه های ما حیوانات و عروسک ها هستند، چون بیشترین زمان را برای دیدن این نوع برنامه ها مصرف می کنند. این بچه آرام آرام روحیه حیوانی پیدا می کند و نمی تواند خودش را از آن قالب به سادگی نجات دهد. برای نوجوانان هم باید معرفت ایجاد کرد. اگر فرزند شما با مسجد، با جلسات سخنرانی و نماز جماعت و جمعه انس بگیرد، کمتر تحت تأثیر و تعلق دیگر رسانه ها قرار می گیرد. با رفاقت ها، با ورزش ها و با اردوهای مثبت، جایگزین مناسب پیدا کنید.
صفحه ۳۷

مرتبط با کتاب خانواده پویا ج۳

بیشتر بخوانیم…
کتاب خانواده پویا ج ۱۰ : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

بیشتر ببینیم…
رمان من نه ما : همراهِ ما شوید، با رمانِ شیرینِ (….)

namakketab
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • ناشناس 2 دی 1400 / 8:52 قبل از ظهر

    سلام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *