کتاب خانواده پویا ج۴ : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

کتاب خانواده پویا ج4 : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

کتاب خانواده پویا ج۴
تدوین وانتشار :معاونت تربیتی _فرهنگی امام خمینی

بریده کتاب:

در شادی ها انسان لباس نو، لباس روشن و زیبا می پوشد. شاد کردن دیگران به هر نحو مشروع، ارزشمند است. مهمترین شادی ها این است که گره کار دیگران را باز کنی، مشکل کسی را حل کنی، غم و غصه را از دل کسی برداری و روح و روانش را شاد کنی. عیدی دادن، لباس نو برای خانم یا بچه ها خریدن، در ایام شادی مناسب است. نظافت، عطر زدن، دید و بازدید، مصافحه، معانقه، به زیارت یکدیگر رفتن و هر کاری که باعث خوشحالی خانواده ها به خصوص شادابی بچه ها شود، به جا است.
صفحه ۴۹

بریده کتاب(۲):

قرآن در اعتقادات، اخلاق و احکام، آدابی دارد و برای این که انسان در ورطه معصیت و گناه نیفتد و قدم در باتلاق معصیت نگذارد، دستوراتی دارد، و وعده داده است که اگر انسان آن دستورات را به دقت رعایت کند، دامانش از لوث معصیت پاک می ماند.

 

بریده کتاب(۳):

بهترین حالت برای زن عفیف و مسلمان این است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را ببیند، یعنی با مردان تداخل نداشته باشد. آن طور نباشد که با افراد نامحرم مثل برادر خودش صحبت کند. گاهی دیده می شود خانمی که به مغازه رفته است، همه النگوهایش پیدا است و برای صد تومان آن چنان با مغازه دار چانه می زند که تمام دینش را بر باد می دهد. این خلاف دین اسلام و خلاف عفت یک زن مسلمان است.
صفحه ۵۹

بریده کتاب(۴):

اختلاط زن و مرد مطلوب اسلام نیست. اگر ضرورت ایجاب کند، زن باید با مراعات تمام شؤونات اسلامی در جامعه ظاهر شود. اخیرا تلاش می کنند بگویند: لمس نامحرم اشکالی ندارد! هیچ فقیهی که واقعا فقیه باشد و اسلام را بشناسد این مسأله را تجویز نکرده است.
صفحه ۶۳

بریده کتاب(۵):

خدمت امام صادق(ع) آمد و گفت: یابن رسول الله، ما شما را دوست داریم، آیا این محبت در دین ما و در ایمان مؤثر است؟ امام صادق فرمودند: «هل الإیمان الا الحب»، مگر ایمان جنسی غیر از جنس محبت دارد؟!
ایمان همان محبت است و محبت همان ایمان است. بنابراین، ما دل های خودمان و فرزندانمان و محیط خانه و خانواده را باید به نور محبت بیفروزیم و چراغ محبت روشنگر راه ما و روشنگر خانه ما و صفابخش جمع ما باشد.
صفحه ۲۹

بریده کتاب(۶):

خلاصه دین ما محبت ها و بغض ها است. در چندین روایت این تعبیر هست که «هل الدین الاالحب و البغض». دین جز محبت به خدا و دوستان او و دشمنی با دشمنان خدا نیست، یعنی دین همان تولی و تبری است.

مرتبط با کتاب خانواده پویا ج۴

بیشتر بخوانیم…
کتاب خانواده پویا ج۳ : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

بیشتر ببینیم…
اثر معنوی زن بر مرد بیشتر هست!

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *