کتاب خانواده پویا ج۵ : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

کتاب خانواده پویا ج5 : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

کتاب خانواده پویا ج۵
تدوین وانتشار :معاونت تربیتی _فرهنگی امام خمینی

بریده کتاب:

مادری که ده دقیقه به بچه اش شیر می دهد، قطرات دقیقه اول با دقیقه دوم، زمین تا آسمان از نظر ترکیبات شیمیایی فرق می کند. این بزرگی معجزه خداوند متعال در بشر است. مادری که بچه اش را محروم می کند، چه کسی باید بچه را تربیت کند؟ فرض بفرمایید خانم بیرون از منزل کار می کند و ماهی چند میلیون تومان، به منزل می آورد. ولی این مادر چیز مهمی را از دست می دهد. اگر تربیت ده سهم دارد، نه سهم آن برای مادر است.
صفحه ۲۳

بریده کتاب(۲):

معنای روایت این است که بچه در هفت سال اول محبت پذیر است. اگر محبت پذیر بود، هفت سال دوم آموزش پذیر و تربیت پذیر می شود. اگر هر دو خوب به انجام رسید، آمیزه ای از محبت پذیری و تربیت پذیری، برآیندش باعث مشورت پذیری می شود.
صفحه ۲۶

بریده کتاب(۳):

فرعون کج اندیش بدباور بداخلاق که خودش را خدا می داند، همسرش با او سازگاری می کند و یکی از زنان برگزیده عالم می شود. در سیره بزرگان ما این همزیستی با ناهنجاری های همسر از شکوهمندترین آموزه های اخلاقی در زندگی اوصیا و بزرگان بوده است.
صفحه ۲۷

بریده کتاب(۴):

امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند: بهترین تفریح کار است. یعنی انسان مشغول باشد و یک اشتغال خوشایندی داشته باشد، دردها و غصه هایش را فراموش می کند.
صفحه ۹۴

بریده کتاب(۵):

خانواده جامعه ای است که باید نشاط بیشتری در آن دیده شود. بچه های ما باید نشاط در خانواده را از چهره و روابط پدر و مادر و رابطه آرامشگر زن و شوهر یاد بگیرند. این نشاط و پویایی، انگیزه تلاش می دهد. در مدرسه، از چهره معلم ، کلام معلم، نگاه معلم، تلاش معلم، مثبت اندیشی معلم، بچه ها باید نشاط را یاد بگیرند.
صفحه ۹۶

مرتبط با کتاب خانواده پویا ج۵

بیشتر بخوانیم..
کتاب خانواده پویا ج۴ : مجموعه پرسش و پاسخ هایی پیرامون مسائل خانواده

بیشتر ببینیم…
قهر زن و شوهر ممنوع

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *