کتاب از نو با تو جلد اول : عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه های پیشگیری از آن

کتاب از نو با تو جلد اول : عوامل تزلزل بنیان خانواده و راه های پیشگیری از آن

کتاب از نو با تو جلد اول
نویسنده: محسن عباسی ولدی
انتشارات آیین فطرت

مقدمه کتاب:

ازدواج می کنیم؛ اما گویی می خواهیم هم بازی انتخاب کنیم، نه همسر و هم سفر. به جای این که دیده بان تیزبینِ زندگیِ خویش باشیم، سر می‌ دوانیم در زندگیِ این و آن. به اسم دلالت و دلسوزی، دخالت می کنیم و زندگی ها را به آتش می کشیم.
از نو با تو(کتاب اول)، صفحه ۱۵

بریده کتاب:

خانه می خواهی بسازی، از عقل یک معمار کمک می گیری. راهی را می‌ خواهی طی کنی، از عقل یک راهنما مدد می جویی. درختی می‌ خواهی بکاری، خودت را از دانش و تجربه یک باغبان، محروم نمی کنی. می خواهی درس بخوانی، به سراغ معلم می روی. حالا به من بگو چرا وقتی می خواهی خانه زندگی را بسازی و راه از حالا تا ابد را با یک همراه طی کنی و نهال محبتت را در دلی بکاری و درس دل دادن و دل ستاندن را بیاموزی، این قدر به عقل خودت اعتماد می کنی و خودت را بی نیاز از کمک دیگران می پنداری؟
از نو با تو (کتاب اول)، صفحه ۶۹

بریده کتاب(۲):

عقلی را که می رود به یاری عقل دیگران، باید ستود، و از عقلی که خودش را می نشاند به جای عقل دیگران، باید گریخت. عقل اول دلسوز است، عقل دوم خانمان سوز. عقل اول، تو را می‌بیند و حرف می‌زند، عقل دوم چشمش را می‌ بندد و دهانش را باز می‌ کند. با عقل اول می‌ شود بن بست ها را به شاه راه بدل کرد. عقل دوم راه را به بن بست بدل می کند. با عقل اول می‌شود در میان شوره زارها گل کاشت و با عقل دوم حتی در کنار رودخانه هم نمی‌ شود چشم امید بوته داشت.
اصل کلام ختم کلام است که عقل دوم عقل نیست، به او اعتماد نکن.
صفحه ۱۸۰

بریده کتاب(۳):

لذتی که با مبل و مدل ماشین و تعداد غذاهای داخل سفره بالا می رود، تورّم شخصیت است، نه بزرگ شدن شخصیت. شخصیت چنین آدمی شاید پف کند، ولی رشد نمی کند.
صفحه ۲۵۰

مرتبط با کتاب از نو با تو جلد اول

بیشتر بخوانیم…
کتاب خانواده پایدار : ۱۰توصیه راهبردی و نمونه کاربردی برای…

بیشتر ببینیم..
قهر زن و شوهر ممنوع

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *