با مشکلات همسرم چه کنم؟ : مهارت‌ های حل مشکلات ارتباطی با خود، دیگران و همسر

با مشکلات همسرم چه کنم؟ : مهارت‌ های حل مشکلات ارتباطی با خود، دیگران و همسر

با مشکلات همسرم چه کنم؟
نویسندگان: حسن ملکی، غلام عباس سرشور خراسانی
انتشارات حدیث راه عشق

بریده کتاب:

هر انسانی بنا به فطرت اولیه ی خودش به برقراری ارتباط و گفتگو با دیگران علاقمند است و اگر شرایط درست آن فراهم شود، حتما ارتباط برقرار می کند. اگر به هر دلیلی حتی به وهم و خیال، احساس ناامنی کند، ارتباط خود را قطع می کند. اگر زن فضای محبت آمیز و همراه با مقبولیت برای شوهر خود فراهم کند از ارتباط شوهرش برخوردار خواهد شد. نکته مهم این است که انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام با توجه به شخصیت خود رفتار می کنند. «قل کل یعمل علی شاکله»
«بگو هر انسانی بر حسب ساختار روانی خود عمل می کند.» (با مشکلات همسرم چه کنم، صفحه ۱۰۲و۱۰۳)

بریده کتاب(۲):

انسان در زندگی معمولی خود با واقعیت هایی روبروست که یک بعد آن امکانات و دیگری موانع و محدودیت های زندگی است. آدمی رابطه خود را با این دو بعد زندگی باید به گونه ای تنظیم کند که از امکانات به درستی و به اندازه کافی استفاده کند و با محدودیت ها مواجهه منطقی داشته باشد. به هم خوردن این مناسبت ها روند زندگی را برهم می‌زند و مانع پیشرفت واقعی و اصیل می شود. (با مشکلات همسرم چه کنم، صفحه ۷۳)

بریده کتاب(۳):

یکی از تفاوت های مهم انسان و حیوان در نیاز های روانی و عاطفی است. انسان به طور فطری به مهر و محبت نیاز دارد و مایل است مهر خود را به دیگری ابراز کند. این داد و ستد عاطفی ویژگی ذاتی آدمی است. این نیاز اگر به شکل درست پاسخ داده شود، موجب رشد و اگر به شیوه ای نادرست و مخالف با دستور الهی پاسخ داده شود سبب نابودی است. از جمله عوامل قداست نهاد خانواده در این است که به وسیله آن وابستگی های عاطفی و روانی مرد و زن در زیباترین وضع تامین می گردد. (با مشکلات همسرم چه کنم، صفحه ۸۵)

 

بریده کتاب(۴):

در تفکر اسلامی انسان بهترین آفریده است. هیچ موجود دیگری به اندازه انسان از سوی آفریدگار هستی مورد تکریم قرار نگرفته است. «و لقد کرمنا بنی آدم»، «به تحقیق انسان ها را گرامی آفریدیم.» معنای این تکریم آن است که اولاً ای انسان قبل از هرکس باید خودت به خودت احترام کنی و نگهدارنده ارزش های انسانی خود باشی؛ و ثانیاً ای انسان ها به یکدیگر احترام بگذارید و از کوچک شمردن دیگران به شدت پرهیز کنید. روابط زن و شوهر نزدیک ترین و خصوصی ترین روابط انسانی است که در زندگی بشر مقدور شده است. این نزدیکی و خصوصی بودن نباید احترام مقابل را میان آنان کم رنگ کند. ( با مشکلات همسرم چه کنم، ص ۴۹ )

 

بریده کتاب(۵):

زیباترین جلوه رازداری در زندگی مشترک پنهان کردن نقاط ضعف و عیب های همسر است. بعد از خدای متعال هیچ کس به اندازه همسر به انسان نزدیک نیست. به همین دلیل بیش از دیگران از نقاط قوت و ضعف همسر آگاه است و پیش از دیگران باید از منش و شخصیت همسر صیانت کند. یک مرد و یا زن خردمند و باتقوا از یک سو عیب های همسر را می پوشاند و از سوی دیگر برای اصلاح و یا تعدیل رفتار همسر تلاش می کند. برای انسان بسیار لذت بخش است که در کنار همسری خوب و راز نگهدار آرام گیرد و کاستی های خود را با بزرگواری های او تا اندازه زیادی ترمیم نماید. (با مشکلات همسرم چه کنم، ص ۸۱ )

بریده کتاب(۶):

انسان به گونه ای آفریده شده است که با شنیدن سخنان محبت آمیز تحت تأثیر قرار می گیرد، توجهش به گوینده سخن جلب می شود و در نتیجه رابطه مؤثر برقرار می گردد. چون انسان دارای احساس و عواطف است به گفتار زیبا نیاز دارد، مخصوصاً این که اگر طرف گفتگوی انسان شریک زندگی او باشد. (با مشکلات همسرم چه کنم ، ص۴۸)

بریده کتاب(۷):

نزدیک ترین محیط و محرم ترین فرد برای انسان همسر اوست. به همین دلیل حمایت همسران از یکدیگر آثار بسیار تعیین کننده در زندگی مشترک به دنبال خواهد داشت. اگر یک مرد در بیرون از خانواده به هر دلیل به سختی بیفتد و رنج هایی ببیند با حمایت همسر خود همه آن سختی ها را تحمل می کند و احساس شکست نمی نماید. یک جمله حمایت آمیز زن به مرد می تواند زخم های عمیق روحی و روانی او را به مقدار زیادی التیام بخشد و به تدریج مداوا کند. هم چنین مرد با مدیریت حمایتی خود زن را از تنهایی نجات می دهد و او را امیدوار نگه می دارد. (با مشکلات همسرم چه کنم ، ص۸۴)

مرتبط با کتاب با مشکلات همسرم چه کنم؟

بیشتر بخوانیم…
کتاب همسرداری : همسرداری هم شیرین است و هم دلنشین اگر خوب بلد راهش باشی…

بیشتر ببینیم…

دوستان عزیز همگی بفرمایید عروسی

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *