آیین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه(س) : زندگی شیرینی با مطالعه و عمل به این کتاب

آیین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه(س) : زندگی شیرینی با مطالعه و عمل به این کتاب

آیین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه(س)
نویسنده: اسدالله محمدی نیا
انتشارات سبط اکبر

بریده کتاب:

از کلام الهی استفاده می شود، زن و مرد تا ازدواج نکنند آرامش روحی ندارند، اگر چه از جهات دیگر خود را سرگرم کنند. پس اگر بخواهیم از روابط نا مشروع جوانان بکاهیم و سکون و آرامش را حاکم کنیم و اضطراب و استرس روحی را برطرف سازیم، باید به ازدواج آنان بها دهیم و برای آسان تر شدن این پیوند مقدس از تجملات و تشریفات کم کنیم.
آیین همسر داری در زندگی حضرت زهرا، سلام الله علیهاصفحه ۲۱

بریده کتاب(۲):

اگر زن و مرد انصاف و عدالت را نسبت به یکدیگر رعایت کردند و از ظلم و تعدی به حقوق هم دوری نمودند، دیگر در خانواده اختلاف و نزاع و سردی و سخن از منیت ها و خودبینی ها نیست. در چنین فضایی بوی محبت فرزندان را معطّر کرده و جنود الهی و فرشتگان در چنین خانواده‌ای سرود بهشتی امید سر می‌دهند و در چنین کشوری رایحه فرهنگ علوی و فاطمی فضا را پر خواهد نمود.
آیین همسر داری در زندگی حضرت زهرا، سلام الله علیها صفحه ۲۵۶

بریده کتاب(۳):

می توان منشا عمده طلاق را ضعف فرهنگی و عدم آشنایی زنان و مردان به وظایفشان در مقابل یکدیگر دانست. من که سال هاست در برطرف کردن اختلافات خانوادگی فعالیت دارم، بهترین راه حل این معضل اجتماعی را پیاده نمودن روش زندگی حضرت فاطمه (س) در زندگی می دانم.
آیین همسر داری در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها، صفحه ۱۳۴

بریده کتاب(۴):

یکی از اوصاف زن مومن ایجاد آرامش در محیط خانواده است. یعنی زن وظیفه اخلاقی دارد به گونه ای عمل نماید که با ایجاد آرامش و معنویت، کانون خانواده را گرم نماید تا در اثر آن، اضطراب و ناراحتی های روحی از بین برود، و اگر منزل را مسکن می گویند، به خاطر آن است که مسکن باعث سکون و آرامش است و این آرامش را سنگ و آجر و تیرآهن و تجملات و تشریفات نمی آورد، بلکه این آرامش روانی را زن شایسته و وظیفه شناس برای پدر، مادر، شوهر و خانواده به ارمغان می آورد.
آیین همسر داری در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها، صفحه ۱۲۵

بریده کتاب(۵):

ازدواج و تشکیل خانواده در واقع آغاز زندگی مشترکی است که پایان پذیر نیست. زیرا ما معتقدیم که بعد از این، در عالم قبر می رویم و سپس در روز قیامت محشور خواهیم شد و مجددا زن و شوهر و فرزندان گرد هم می آیند و زندگی مشترک را تا ابد ادامه می دهند، و در سرای آخرت مرگ و نابودی وجود نخواهد داشت. این مطلبی است که از آیات متعدد قرآن کریم و روایات استفاده می شود.

رسول خدا فرمود: «هنگامی که انسان وارد بهشت می شود، سراغ پدر و مادر و همسر و فرزندان خود را می گیرد. سپس به او می گویند: آنها به درجه و مقام عمل تو نرسیده اند. عرض می کند پروردگارا من برای خودم و آنها عمل کردم. پس در این جا دستور داده می شود که آنها را به او ملحق کنید.»
آیین همسر داری در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها، صفحه ۲۵ و ۲۶

بریده کتاب(۶):

اگر کسی در این پیوند مقدس فکر کند و به آثار خوب آن بیندیشد و بداند آرامش و سکون، داشتن فرزند صالح، آلوده نشدن به گناه، بقا نسل بشر، یکی از راه های ایجاد نشاط و شادابی در سایه یک ازدواج صحیح است، دیگر با اندکی اختلاف که مقداری از آن طبیعی است تصمیم غیرمعقول نمی گیرد و گذشت و ایثار و تفاهم را سرلوحه زندگی قرار می دهد.
آیین همسر داری در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها، صفحه ۲۳

مرتبط با کتاب آیین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه(س) 

بیشتر بخوانیم…
کتاب همسرداری : همسرداری هم شیرین است و هم دلنشین اگر خوب بلد راهش باشی…

بیشتر ببینیم..
‌‌ازدواج با دو نگاه متفاوت

 

namakketab
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • sahab_180 2 دی 1400 / 8:56 قبل از ظهر

    سلام

  • sahab_180 2 دی 1400 / 8:55 قبل از ظهر

    خیلی عالیه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *