کتاب پدرانه مادرانه : تفکر و بررسی اساسی ترین وظایف والدین در خانواده

کتاب پدرانه مادرانه : تفکر و بررسی اساسی ترین وظایف والدین در خانواده

کتاب پدرانه مادرانه ( از سری کتاب های زندگی به سبک شهدا ج۳ )
نویسنده: عبدالعزیز فاتحی مجرد
ناشر: مطاف عشق

بریده کتاب:

آراستگی زن برای همسرش یکی از مهمترین مسائل در زندگی زناشویی است. این مسئله به قدری اهمیت دارد که رسول گرامی اسلام آن را یکی از معیارهای برترین زنان برشمرده و می ‌فرمایند: «بهترین زنان شما آن زنی است که برای شوهرش آرایش و زینت می کند، اما از بیگانگان‌خود را می پوشاند.» و در جای دیگر می فرمایند: «بر زن است که [برای شوهرش] خوش ‌بو‌ترین عطرهایش را بزند و قشنگ ترین لباس هایش را بپوشد و از زیباترین ‌زینت ‌هایش‌ استفاده کند.» (پدرانه- مادرانه، ص۱۳)

 

بریده کتاب(۲):

تازه از جبهه برگشته بود ولی انگار خستگی برایش معنی نداشت، رسیده و نرسیده رفت سراغ لباس‌ ها و شروع کرد به شستن. فردا صبح هم ظرف‌ ها را شست.
مادرم که از کارش ناراحت شده بود خواهش کرد که این کارها را نکند، ولی یونس گوشش بدهکار نبود.
می‌گفت: «خاله‌ جون این کارها وظیفه منه، من که هیچ‌ وقت خونه نیستم، لااقل این چند روزی که هستم باید به خانومم کمک کنم.»
شهید یونس زنگی آبادی (پدرانه- مادرانه ص۲۲)

بریده کتاب(۳):

مادر شهید بهشتی می ‌گفتند :«من در طول مدت بارداری سید محمد، نه مرتبه قرآن را ختم کردم. برای شیر دادن به سید محمد، وضو می ‌گرفتم، رو به قبله می‌ نشستم و هنگام شیر دادن قرآن می‌ خواندم؛ اگر تلاوتم قطع می ‌شد شیر نمی ‌خورد.»
شهید سید محمد حسینی بهشتی (پدرانه- مادرانه ص۳۱)

بریده کتاب(۴):

ادب و احترام متقابل، یکی از ارکان زندگی مشترک به حساب می آید. در این میان احترام نسبت به شوهر -به عنوان مدیر خانواده- اهمیت ویژه ای دارد؛ این احترام می تواند جایگاه مدیریتی و تکیه گاه بودن او را در خانواده استحکام بخشد. این مسئله در کلام امام صادق (ع) این چنین ترسیم شده است: «خوشبخت است؛ خوشبخت است آن زنی که شوهر خود را احترام نهد و آزارش ندهد.» (پدرانه- مادرانه ص۱۴)

بریده کتاب(۵):

یکی از مسائلی که ممکن است در روند تربیتی فرزندان پیش بیاید، اعمال قدرت و خشونت توسط والدین است. مسئله ‌ای که والدین احساس می ‌کنند با استفاده از آن، تربیت فرزند روند بهتری را به خود می ‌گیرد در صورتی که می‌ تواند تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد؛ تبعاتی مانند از دست رفتن حس امنیت، عدم اعتماد به نفس و تحقیر شخصیتی.
امیرالمومنین (ع) نیز در این زمینه می ‌فرمایند: «با خشم، تربیت ممکن نیست.» (پدرانه- مادرانه ص۳۹)

بریده کتاب(۶):

ارتزاق از مال حلال در تمام مراحل زندگی با اهمیت است؛ اما قبل از انقعاد نطفه و در زمان بارداری اهمیت بیش‌تری دارد؛ چرا که نطفه و جنین در حال شکل ‌گیری است و غذای حرام می‌ تواند تاثیر نامطلوبی روی فرزند داشته باشد. تاثیراتی که به مرور زمان در اعمال و رفتار فرزندان بروز پیدا خواهد کرد. امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرمایند: «اثر درآمد حرام در فرزندان آدمی آشکار می‌ شود.» (پدرانه- مادرانه ص۲۷)

مرتبط با کتاب پدرانه مادرانه

بیشتر بخوانیم..
.
کتاب آداب و آفات تربیت کودک و نوجوان : پاسخی جامع به نیاز تربیتی مخاطبان

بیشتر ببینیم…
اثر معنوی زن بر مرد بیشتر هست!

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *