کتاب مزرعه آفتابگردان : مهارت های تربیت دینی نوجوانان در بستر خانواده

کتاب مزرعه آفتابگردان : مهارت های تربیت دینی نوجوانان در بستر خانواده

کتاب مزرعه آفتابگردان
نویسنده: یزدان رضوانی
انتشارات مهرستان

معرفی:

فرزند پس از سپری کردن دوران کودکی وارد مرحله جدیدی از زندگی به نام دوران نوجوانی می شود.
او که تا چندی پیش مطیع پدر و مادرش و سر به راه بود و نهایت شرارت او در بازی و شیطنت خلاصه می شد، اکنون با گذشته مقایسه شدنی نیست؛ گاهی پرخاشگر و عصبی و مهار نشدنی به نظر می رسد. فرزندی که تا دیروز مبنای رفتار و گفتارش پدر و مادر او بودند، امروز با آنها مخالفت می کند.

نمی دانم چرا تا این حد تغییر کرده است! قبلاً خیلی مطیع و سربه راه بود؛ اما حالا پرخاشگر و عصبی شده و با من و پدرش دائما مخالفت می کند. خیلی حساس شده و تا از او انتقادی می کنم، زود ناراحت می شود. همه این ها به کنار، مدتی است در نماز سستی می کند، گاهی سوالاتی می پرسد که باعث نگرانی ما می شود… این ها نمونه هایی از سوالاتی است که هر روز پدران و مادران از کارشناسان و مشاوران تربیتی می پرسند.
به این امید که راهی بیابند تا هرچه سریعتر و قبل از آنکه دیر شود، جلوی کژی ها و به گمان خودشان، انحراف فرزندشان را بگیرند و سعادت دنیا و آخرت را برای او رقم بزنند.

کتاب «مزرعه آفتابگردان» مهمترین مهارت های مورد نیاز در امر تربیت دینی نوجوان را پیشکش پدران، مادران و مربیان می سازد تا با بهره ‌مندی از آن ها، زمینه ‌ای فراهم آید که آفتابگردان های مزرعه زندگی، روی به سوی نور مطلق بگردانند.

بریده کتاب:

والدین نگران این هستند که نکند فرزندشان از نظر دینی منحرف یا سست شده باشد. این نگرانی باعث می شود که آن ها به کارهایی دست بزنند که در اکثر مواقع تنها نتیجه مورد انتظار را از این کارها نمی گیرند، بلکه کارهای آن ها تاثیر معکوس می ‌گذارد. هرچه اصرار و تذکرات پدر و مادر بیشتر شده، لجاجت نوجوان نیز بیشتر می ‌شود؛ اما از سوی دیگر، پدر و مادر نگران این هستند که سکوت و بی توجهی در برابر این مسائل، باعث تداوم این مشکلات فرزند شود. در واقع پدر و مادر به قصد اینکه هر چه سریع تر و پیش از دیر شدن، جلوی این کژی ها و گمان خودشان انحراف را بگیرند، تصمیماتی می‌ گیرند و رفتارهایی از آنها سر می زند که مشکلات را دو چندان می کند.

بریده کتاب(۲):

نوجوان در این دوره، خود را برای ایفای نقش آماده می ‌کند و می ‌کوشد تجربیات لازم را به دست آورد. وی دوست دارد که وابستگی خود به دیگران را کاهش دهد؛ لذا با مقررات و مراجع قدرت، کم و بیش مخالفت می کند. او از قوانین اخلاقی و اجتماعی که موجب رشد و تکامل شخصیت و امنیت او می شود، پیروی کرده و در زندگی از نمونه ها و شخصیت های موفق تقلید می کند. او سعی می کند احساسات و خواسته های خود را اجرا کند و معلومات و اطلاعات لازم را برای موفقیت در مسائل مختلف اجتماعی به دست آورد.

بریده کتاب(۳):

حساس ‌ترین و پیچیده ‌ترین مرحله زندگی انسان دوران نوجوانی اوست.
نوجوانی مرحله ‌ای است بین کودکی و بزرگسالی، در واقع نوجوان نه کودک است و نه بزرگسال. او از سویی دوست دارد دیگران او را به چشم کودک گذشته نگاه نکنند و درک کنند که او بزرگ شده است، اما از سوی دیگر تجربه و شناخت دوران بزرگسالی را نیز ندارد.

مرتبط با کتاب مزرعه آفتابگردان

بیشتر بخوانیم..
کتاب آداب و آفات تربیت کودک و نوجوان : پاسخی جامع به نیاز تربیتی مخاطبان

بیشتر ببینیم…
کلیدی ترین عامل برای تربیت فرزند

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *