کتاب با چه کسی ازدواج کنم : یک پیشگیری آگاهانه

کتاب با چه کسی ازدواج کنم

نویسنده: فخری ملک محمدی

انتشارات قلم زنان

معرفی:

شنیده اید که می گویند: «پیشگیری مهم تر از درمان است.» ازدواج هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر جوانان ما قبل از ازدواج، با آگاهی هایی که کسب می کنند، قادر به انتخاب صحیح باشند و از گزینش غلط و نادرست بپرهیزند، از بسیاری از اختلافات که ممکن است در طول زندگی رخ دهد، جلوگیری خواهد شد.
کتاب «با چه کسی ازدواج کنم؟» با قلمی روان و محتوایی کاربردی به خوبی می تواند به انجام این انتخاب صحیح کمک کند.

بریده کتاب:

در ازدواج هایی که بر پایه ارتباط قبلی دختر و پسر شکل گرفته، برای طرفین «توهم شناخت» ایجاد می شود. آنها گمان می کنند که یکدیگر را به خوبی می شناسند؛ در حالی که دلبستگی و وابستگیِ ایجاد شده، سبب شده تا دو طرف در فضای احساس و هیجان ناشی از عشق ظاهری نتوانند به تفاوت ها و تضادهای شخصیتی، فرهنگی، خانوادگی و… بیندیشند. زمانی که زیر یک سقف قرار می گیرند و به طور طبیعی از شدت و حدّت آن احساس ها کاسته می شود، کم کم به عیوب و تضادهای یکدیگر پی می برند، و با اشکالاتی مواجه می شوند که فکر می کنند تازه به وجود آمده. در حالی که این مشکلات قبل از ازدواج هم بوده اند؛ ولی به دلیل هیجان عشق ظاهری، قادر به دیدن آنها نبوده اند. دقیقا همان کلامی که امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می فرمایند: «دوست داشتن چیزی، انسان را کور و کر می کند.»
ص 154

بریده کتاب(۲):

برای شناختن طرف مقابل ابتدا باید خودتان را بشناسید؛ بنابراین نخستین گام برای یک انتخاب اصلح، خودشناسی است.
برای انتخاب همسر باید به دنبال کسی بگردید که در بخش هایی که برایتان مهم است، با شما هم جهت باشد و در بخش هایی که در خود ضعف می بینید، شما را تکمیل کند. برای اینکه به چنین فردی برسید، ابتدا باید بدانید خودتان چه هستید؛ بله، باید از خودتان شروع کنید.
ص41

بریده کتاب(۳):
وقتی زوایای وجودی، نوع خلقیات، افکار، عقاید و رفتارهایتان برایتان مشخص شد، آن وقت می توانید به این فکر کنید که چه ویژگی ها و حساسیت هایی باید در همسر آینده شما باشد باشد و چه مواردی نباید باشد. زمانی که نقاط ضعف و قوت خودتان را شناختید، می توانید به دنبال کسی باشید که او این محدودیت ها را بپذیرد و در یک کلام، شما در آن زمان قادر خواهید بود انتظاری را که از همسر آینده خود دارید، مشخص کنید.
ص45

بریده کتاب(۴):
معیارها باید واقعی باشند و بر اساس «آنچه هست، نه آنچه باید باشد» دسته بندی شوند. زمانی که شما در حال بررسی و شناخت خودتان هستید، باید از دو جهت به این خودشناسی بپردازید:
1. آنچه در واقعیت و در زمان حاضر در شما وجود دارد.
2. آنچه دوست دارید و مایل هستید داشته باشید و به آن برسید.
اینکه شما بتوانید در خودشناسی بین این دو را تفکیک کنید، مسئله بسیار کلیدی و مهمی است.
ص 50

مرتبط با کتاب با چه کسی ازدواج کنم

بیشتر بخوانیم….

کتاب گلبرگ زندگی جلد اول : مجموعه گفت و گوی تلویزیونی ازدواج در شبکه سه سیما

بیشتر ببینیم…

کلیپ هایی جذاب درمورد موضوعی جذاب تر

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *