نقد کتاب تیک تاک زندگی : مدیریت زمان در خانواده

نقد کتاب تیک تاک زندگی :

مهرستان کتاب‌های خوبی دارد، ولی در این کتاب دو ایراد دیده می شود:

اولین ایراد:

۱. درست است که نیاز است که خانه ی سالمندانی وجود داشته باشد؛ چون بعضی از فرزندان به دلیل مشکلات یا اخلاق بد، در هر حال پدر و مادر خود را در خانه ی سالمندان خواهند گذاشت. ولی اگر کسی پدر و مادرش را در خانه سالمندان گذاشت این دلیل نمی شود که این کار را تبلیغ و فرهنگ سازی کنیم.
دلیل خوب شمرده شدن خانه ی سالمندان، اتلاف وقت جوانان در این دوران شمرده شده، ولی آیا اگر همسر فردی مریض شد و کرونا گرفت یا… مراقبت من از او اتلاف وقت است؟ شیطان با ما چه کرده؟ زندگی ها طوری شده که ما دنبال راحتی هستیم و هدف، راحت بودن در زندگی است. طبق روایت، افراد پیر پیامبران یک امت هستند. در صورتی که در این کتاب اعتقاد بر این است که پیرها را باید در خانه ی سالمندان گذاشت.
حتی در کتاب گفته شده خودت را آماده کن برای این که در پیری به خانه ی سالمندان بروی!
شیرین گفتن و شیرین کردن این ماجرا کار درستی نیست. بلکه باید پسر را تقبیح کنند که پدر را خانه ی سالمندان گذاشته. به پسر بگویند راضی به قضای الهی باشد نه این که سالمندان را به شیرینی خانه سالمندان وعده دهند.
گفته می شود دو فرزند کافی است به خاطر راحت بودن، این از دلیل های دروغین است.

این که دنبال این هستیم همه امکانات را داشته باشیم. این که بالا بودن نمره، مهم تر از دانستن و فهمیدن محسوب شود. همه‌ ی این ها دارد اثبات میشود مضراتش.

خدا ما را تک بعدی نمی خواهد ما باید در درس خواندن و علم آموزی، تربیت فرزند، تهذیب نفس و… پیشرفت کنیم. و مهم ترین امر در زندگی نه راحتی، بلکه رشد تا رسیدن به نصرت امام است.

ایراد دیگر این کتاب:

۲.در کتاب آمده که ما آزادِ آزاد آفریده شدیم. نویسنده از گفتار چه نتیجه‌ای میخواسته بگیرد؟ اینکه هر چیزی که مانع راحتی من شود باید رفع شود؟

هر چیزی که باعث شود من بخواهم کمی در حصار قرار بگیرم بد است؟

انسان آزاد است اما در هر جای عالم هم که باشی باید قوانین آنجا را رعایت کنی تا مورد مواخذه و جریمه قرار نگیری!

قوانین الهی هم همین است.

این گفته شاید شیرین باشد، اما واقعیت نیست و دنبال آزادی بودن روش درستی نیست.

مرتبط با نقد کتاب تیک تاک زندگی: 

بیشتر بخوانیم…

نقد کتاب مجموعه نیاکان ما

بیشترببینیم…

فاطمه زمان پور
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *