کتاب توقف ممنوع۲ : در مسیر زندگی راهنمای راه که باشد خطا نمی روی…

کتاب توقف ممنوع2 : در مسیر زندگی راهنمای راه که باشد خطا نمی روی...

کتاب توقف ممنوع۲
نویسنده: بنیامین شیرخانی
انتشارات شهید کاظمی

معرفی:

این کتاب گوشه ای از اندیشه‌ های سازنده و دلسوزانه امام خامنه ای مد ظله العالی برای قشر جوان است به امید آنکه ترغیب شوند به دنبال فراگیری آن بروند. ایشان در تمام موضوعات فرهنگی_ تربیتی_ هنری_ تربیتی_ هنری_ سیاسی و اقتصادی و… آموزه های کارآمدی دارند که راهگشا برای جوانان است و هر کدام به نوبه خود به سعادتمندی و پیشرفت و ارتقاء سطح زندگی آنان کمک قابل توجهی می ‌کند.
به عنوان نمونه صفحه ۱۵

خلاصه:

این کتاب ترکیبی، گزیده ای از اندیشه‌ های مقام معظم رهبری مد ظله العالی در سبک زندگی جوان و نوجوان ایرانی است و همچنین خلاصه ی کتاب اخلاق کاربردی نوشته آیه الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی است که تلاش نموده تا به مسائل فردی و اجتماعی مورد ابتلای جوانان توجه نموده و مطالب را به صورت دسته بندی در اختیار عزیزان جوان و مشتاق به معارف و آموزه های دینی قرار دهد. کتاب حاضر از سه بخش، عناوین ۱. نصایح امام خامنه ‌ای برای جوانان ۲. مسائل اعتقادی، اخلاق، ازدواج و همسرداری و فرزندآوری و۳.نامه امام خامنه‌ ای به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی تهیه و تدریس شده است.

بریده کتاب:

« من هم به عنوان پدر پیر شما، دلم سرشار از محبت شما جوانان است.»
و «اگر من بخواهم از موضع یک نگاه پدرانه به مسائل شما نگاه کنم و همه چیز را در یک جمله خلاصه کنم … جز توصیه ی به تقوا و پرهیزگاری چیزی نخواهد بود.» (صفحه ۱۵)

بریده کتاب(۲):

جوانی، یک پدیده درخشان و یک فصل بی بدیل و بی نظیر از زندگی هر انسانی است.
نظر اسلام درباره جوانان، دقیقا منطبق بر همان امری است که امروز پیشنهاد و نیاز ما از نسل جوان و برای نسل جوان است. پیامبر اکرم «ص» درباره جوانان توصیه کرده است، با جوانان انس گرفته است و از نیروی جوانان برای کارهای بزرگ استفاده کرده است.

بریده کتاب(۳):

جوان، محور حرکت
جوان در هر جامعه و کشوری، محور حرکت است. اگر حرکت انقلابی و سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه اند. اگر حرکت سازندگی یا حرکت فرهنگی باشد، باز جوانان جلوتر از دیگرانند و دست آن ها کارآمدتر از دست دیگران است. حتی در حرکت انبیای الهی هم- از جمله حرکت صدر اسلام- محور حرکت و مرکز تلاش و تحرک، جوانان بودند.
جوان، مظهر تحرک و سرشار از استعداد و دارای ذخیره ارزشمندی است- یعنی نشاط جوانی، قدرت جوانی، استعداد جوانی و حوصله ی جوانی- که می توانند معجزه ها بیافریند. صفحه۲۱

بریده کتاب(۴):

عزیزان من، کمبود علم و عقب افتادگی علمی ما را جبران کنید؛ و این، با درس خواندن، فکر کردن و شجاعت علمی داشتن حاصل می شود. ایمان خود را تقویت کنید. احساسات پاک و دل های روشن و نورانی و صفا های شما، بهترین فرصت برای شماست تا پایه های ایمان را در دل های خود مستحکم کنید، که بحمدالله وجود دارد. و حق طلبی، نیرو، نشاط، حوصله و همت جوانی، یک موهبت است. (صفحه ۲۱)

بریده کتاب(۵):

جوان، نهال بالنده و مرکز اغلب نیکی ها و درخشندگی ها و نورانیت هاست. این صفا و محبتی که در شما جوانان عزیز مشاهده می شود، خاستگاهش همین دل پاک و نورانی جوان است. من البته به شما عرض کنم: عزیزان من! این محبت، دو طرفه است. من هم به عنوان پدر پیر شما، دلم سرشار از محبت شما جوانان است.

مرتبط با کتاب توقف ممنوع۲ 👇👇👇

بیشتر بخوانیم…
کتاب توقف ممنوع : نقشه راه می خواهی؟ یک نقشه حساب شده برای مسیر قشنگ زندگی ات

بیشتر ببینیم…
سختی تلاش، زندگی راحت، بزن بریم …

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *