کتاب فتنه : خواستگاه‌ها، عوامل، و راه‌کارها در کلام مقام معظم رهبری

کتاب فتنه ( سخنان رهبری)
گردآورنده: محمدحسین رضایی
انتشارات: موسسه مستشهدین وصال

بریده کتاب:

در سال‌ های اخیر برخی قلم‌ ها، تلاش فراوانی کردند تا موضوع دشمن‌ شناسی را از ذهن جامعه و مردم خارج کنند و حتی در برخی موارد مغالطه می‌ کردند که نظام برای فرار از مسئولیت برخی مشکلات داخلی، دائما موضوع دشمن خارجی را مطرح می ‌کند. این حرف از اساس نادرست است؛ زیرا کسی نمی‌ تواند منکر کوتاهی ‌ها، غفلت‌ها و سهل‌ انگاری ‌های مسئولان در بروز برخی مشکلات در سی سال گذشته باشد اما این موضوع نباید به معنای نادیده گرفتن دشمن باشد.

چرا عده ‌ای اصرار داشته و دارند که حضور دست توطئه ‌گر خبیث و فعال دشمن را در حوادث گوناگون کشور نادیده بگیرند. باید همواره نسبت به تحرک دشمن هوشیار بود و شیوه مقابله با آن را دانست. جوانان که اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می‌ دهند، اصلی ‌ترین هدف دشمن هستند، زیرا جوان موتور پیش برندۀ کشور است. باید جوانان را از آسیب خطرهای دشمن حفظ کرد که یکی از راه های آن، ارتباط مستمر و هدایت گر ائمۀ جمعه با جوانان است!

بریده کتاب(۲):

در شرایطی که دشمن با همۀ وجود، با همۀ امکانات خود درصدد طراحی یک فتنه است و می‌ خواهد یک بازی خطرناکی را شروع کند، باید مراقبت کرد او را در آن بازی کمک نکرد. خیلی باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خودش با قاطعیت وارد شد. بر طبق قانون، بدون هیچ‌ گونه تخطی از قانون، بایستی مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگیرد!

بریده کتاب(۳):

دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه‌ بندی ‌های دنیا را بشناسد؛ تا بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می‌ کند. این برای شما لازم است. اگر شما تلاش سیاسی، کار سیاسی، مطالعه و مباحثه سیاسی نداشته باشید، این توانایی را پیدا نمی ‌کنید. البته توجه داشته باشید که دشمن از همین امر استفاده نکند. دشمن با کمال هوشیاری ایستاده است. مراقب باشید که اگر شما غفلت می‌ کنید، دشمن از شما غفلت نمی‌ کند. دشمن با کمال هوشیاری مراقب است!

بریده کتاب(۴):

هرچه ما در نظام جمهوری اسلامی، توانستیم ریشۀ خودمان را عمیق ‌تر کنیم و پیش ‌تر برویم کارهایمان را پیچیده ‌تر بکنیم، توطعۀ دشمن هم پیچیده ‌تر شده است! این را باید توجه داشت.
درست است که ما تجربۀ غلبۀ بر چالش‌ های تحمیل شده را داریم – نه فقط در یک مورد و دو مورد، در تمام این سی سال، تجربۀ نظام جمهوری اسلامی، تجربۀ غلبه بر چالش‌ ها و بر معارضه ‌ها و دشمنی‌ هاست – ولی بایستی توجه کرد که دشمن بیدار است!

مرتبط با کتاب فتنه 👇🏻👇🏻👇🏻

بیشتر بخوانیم…
شکاف : روایتگر فتنه ای بعد از ۸۸

بیشتر ببینیم…
بازیگر سریال گاندو : تهدید بعد از فیلم گاندو

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *