کتاب نقش پدر در تربیت کودک : مدیریت زمان برای پدرهای پرمشغله و درگیر امروزی

کتاب نقش پدر در تربیت کودک : مدیریت زمان برای پدرهای پرمشغله و درگیر امروزی

کتاب نقش پدر در تربیت کودک
نویسنده: اسپنسر جانسون

معرفی:

کتاب نقش پدر در مراقبت و تربیت کودک شامل سی و شش فصل است و به مسائل مهمی چون رابطه مرد با همسر خود در دوران بارداری، پدری کردن برای کودک قبل از تولد، وظایف مشترک پدر و مادر، وظایف پدر در مقابل فرزند دختر یا پسر، روش بازی با کودکان از نوزادی تا یک سالگی و انجام وظایف پدری برای فرزندان از یک تا نوزده سالگی می پردازد. در انتهای کتاب هم سوال های رایج و مشترک بین پدران همراه با پاسخ آن ها آورده شده است.
کتاب نقش پدر در تربیت کودک

-قرن هاست که تلاش پدران در تربیت کودکانشان به این شکل نمود پیدا کرده است که اگر چه آن‌ ها نیت خیر داشته اند ولی در عمل چندان موفق نبوده اند. پدرها فقط به عنوان جایگزینی برای مادران مطرح نیستند، بلکه نقش خاصی در رشد و شکوفایی کودک دارند.
درونمایه اصلی این کتاب تاکید بر روابط و مناسبات پدر با فرزند است که از روابط مادر نه مهم تر است و نه کم اهمیت‌ تر؛ بلکه با آن متفاوت است و همین اختلاف در نهایت برای کودک مفید واقع می شود.
کتاب نقش پدر در تربیت کودک

بریده کتاب:

وقتی پدر هم از نظر جسمی و هم از نظر فکری در دسترس باشد، تأثیر بیشتری بر پسرش می‌گذارد و در نتیجه رهیافت کودکش را نسبت به خود افزایش می دهد و او را تشویق می کند تا بیش از پیش با او در ارتباط باشد. پدر مسئول و پرورش دهنده در جهت تقلید از رفتار مردانه خود فرصت ‌های بیشتری برای پسرش به وجود می‌ آورد.
نقش پدر در تربیت کودک، صفحه ۳۳

 

بریده کتاب(۲):

خوب است که پدران بدانند واقعیتی که در مورد زندگی والدین جدید وجود دارد، این است که زنی که به تازگی مادر شده است تمایل شدیدی به آرام کردن کودک خود دارد و به محض اینکه بچه اش گریه کند، تمام سیستم بیولوژیکی او در جهت آرام کردن کودک قرار می‌ گیرد. مادر اجازه نمی‌ دهد شخص دیگری به سراغ فرزندش برود؛ مگر آنکه این شخص به او ثابت کرده باشد که توانایی آرام کردن کودک را دارد؛ به عبارت دیگر، پدر باید نخست ثابت کند که می تواند بچه را آرام کند تا مادر با اطمینان خاطر کودک را به او بسپارد.
نقش پدر در تربیت کودک، صفحه ۱۶

بریده کتاب(۳):

محققین بر این اعتقادند که پسران جوان در مراحل مشخصی از رشد شخصیت خود به پدری احتیاج دارند تا آن ها را در کنترل تمایلات تهاجمی مردانه خود کمک کند. اختلالات خواب نظیر کابوس و ترس غالباً برای پسران هنگام دوری از پدر به وجود می‌ آید. پسران تشنه پدر می‌ شوند، ترسی درونی بر آنها غلبه می کند و آنها را به تمایلی شدید برای دیدار پدر سوق می دهد. نقش پدر در تربیت کودک، صفحه ۲۸

بریده کتاب(۴):

یکی از لذت بخش ترین بخش های مراسم شب هنگام پدرانه، خواباندن است. هنگامی که کودک شما آماده خوابیدن است (یا شما آماده خواباندن او هستید) ، او را درون آغوشی بگذارید و در خانه و یا حوالی آن قدم بزنید. در حین راه رفتن دقت کنید که کودک حتماً نشانه‌ های خواب عمیق از قبیل شل شدن اندام ها و غیره را نشان دهد.
نقش پدر در تربیت کودک، صفحه ۲۵

بریده کتاب(۵):

برای تربیت کودک به نحوه موثر، باید از توانایی های هر مرحله از رشد او کاملا آگاهی داشته باشید. بازی با کودک مهارت های شما را به عنوان کسی که مراقبت از او را به عهده دارد، رشد می‌ دهد.
نقش پدر در تربیت کودک، صفحه ۳۷

بریده کتاب(۶):

درباره برداشت فرزندتان از ناهماهنگی زن و شوهر ها در تصمیم‌ گیری‌ ها حساس باشید. کودک نباید احساس کند در این تصمیم در این جریان برنده و بازنده ای وجود دارد. او باید احترام شما را نسبت به نظریات همسرتان ببیند و دریابد که تصمیم ‌های مهم را با هم اتخاذ می کنید. این مسئله به خصوص زمانی اهمیت پیدا می‌ کند که کودک امتیازی می خواهد و سعی می‌ کند برای رسیدن به هدفش یکی را علیه دیگری برانگیزد.
نقش پدر در تربیت کودک، صفحه ۳۲

مرتبط با کتاب نقش پدر در تربیت کودک

بیشتر بخوانیم..
کتاب خانواده و تربیت مهدوی : راهکارهای عملی برای تربیت نسل…

بیشتر ببینیم…
کلیدی ترین عامل برای تربیت فرزند

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *