کتاب تیپ ۸۳ : خاطرات جمعی از روحانیون رزمنده

کتاب تیپ ۸۳

نویسنده: مجموعه ای از نویسندگان

انتشارات خط مقدم

معرفی:

کتاب تیپ ۸۳ خاطرات جمعی از روحانیون رزمنده است. این کتاب اسنادی زنده از مبارزه یکدست و یکرنگ روحانیان در جبهه های دفاع مقدس را در برابر دیدگان ما می گذارد.

بریده کتاب:

وقتی به من رسید، خیلی دوست داشتنی شده بود. آغوشم را باز کردم تا آن را بگیرم. ستاره هم آمد و در سینه من جا گرفت. آن وقت، چهار پرنده زیبا از آسمان به طرفم پایین آمدند. آمدند و دور من که روی چمن ها خوابیده بودم، حلقه زدند. انگار ملائک بودند…
ص ۱۶۶

بریده کتاب(۲):
دشمن به سختی تار و مار شده بود و جنازه های کثیف شان، در گوشه گوشه قله به چشم می خورد. روحیه بچه ها، با آن که مجروحان زیاد بودند، بسیار عالی بود. من با چشم خودم دیدم که یکی از بچه ها، با آن که سه تیر به شکمش اصابت کرده بود، در نبرد با دشمن چهار نفر آنها را به هلاکت رسانده بود. واقعا آنجا صحنه آزمایش بود.
ص ۲۳۲

بریده کتاب(۳):
در کانال، جنازه شهیدی را دیدم که با دستان باز و سینه شکافته، آرام و راضی، به آسمان نگاه می کند. نزدیک تر که رفتم، «محمد مرادی» بود. لحظه ای اشک، نگاهم را لرزاند.
ص ۱۸۹

بریده کتاب(۴):
از لحظه شهادت و قبض روح و… از او پرسیدم. خیلی راحت جواب داد، نه انگار که خوابی در کار است. می گفت: در اون هنگام، ذکر می گفتم. ملائک را دیدم که اومدند قبض روحم بکنند. ذکر الله اکبر دائما بر لبانم بود. آنها هم مرتب می آمدند.
ص ۱۸۸

مرتبط با کتاب تیپ ۸۳

بیشتر بخوانیم…

کتاب راز قلعه حمود : خاطرات شهید روحانی مدافع حرم ؛ سیداصغر فاطمی تبار

بیشتر ببینیم…

مرگ،شهادتین ،عزرائیل،شب اول قبر

 

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *