کتاب هنر زن بودن : مهارت هایی که هر خانمی در تعامل با همسرش باید بداند

کتاب هنر زن بودن

نویسنده: محسن پور احمدخمینی

انتشارات معارف

بریده کتاب:

زنی که مهارت می داند، همیشه به خانواده همسرش احترام می گذارد. خیلی از خانم ها این هنر را ندارند. آن ها به بهانه هر مسئله واهی و بی ارزشی، برخی حرف ها را که باعث ایجاد حواشی می شود، پیش می کشند و نمی توانند با عشق ورزیدن چشمشان را روی این حواشی ببندند. باید توجه کنیم حتی اگر مادر شوهر رفتار نادرستی داشته باشد، نباید هر اتفاقی را که رخ می دهد و هر حرفی را که گفته می شود، به اطلاع همسرمان برسانیم و روح و روانش را به هم بریزیم. یکی از خط قرمزهای آقایان مادرشان است. زنی که این موضوع را درک می کند، هرگز در اندیشه جنگ با مادر شوهرش نخواهد بود.
ص 24

بریده کتاب(۲):

ارتباط کلامی موضوع بسیار مهمی است. اگر زنی بتواند با همسرش ارتباط کلامی داشته باشد و با او صحبت کند، واقعا هنرمند است.
برخی زوجین به دلیل داشتن اختلافاتی که روی هم جمع شده اند، گرفتار سرطان خانوادگی می گردند؛ یعنی مشکلشان آن قدر حاد می شود که همه اطرافیان برای زندگی آن ها نگران می شوند. من معتقدم زوج هایی که با هم صحبت نمی کنند، در معرض این سرطان خانوادگی قرار می گیرند.
زن و شوهر باید با هم حرف بزنند؛ اما حرفی که با گفتن آن احساس آرامش کنند، نه حرفی که دل طرف مقابل را بشکند. بنابراین هر کدام از ما در طول روز باید چند دقیقه ای با همسرمان صحبت کنیم.
ص ۳۷

بریده کتاب(۳):

برخی خانم ها وقتی مردشان به خانه می آید، به آشپزخانه می روند و رفتارشان را این طور توجیه می کنند که خیلی کار داریم. زنی که مهارت دارد، وقتی همسرش به منزل می آید، با محبت، نه با غر زدن با او شروع به صحبت می کند. به مردی که تازه وارد خانه می شود، هرگز غر نزنید؛ چون به هیچ وجه کشش شنیدن غرغر را ندارد؛ به همین دلیل یا دعوا می کند یا سکوت می کند و از صحبت کردن پشیمان می شود. خانم نباید بگوید چون کارم زیاد است، نمی توانم به همسرم برسم؛ زیرا رسیدگی به همسر در اولویت است. کارهای خانه را باید برای وقتی بگذارید که در خانه تنهایید. زمانی که مرد در خانه است، زن نیز باید در کانون گرم خانواده باشد. زن باید گل باشد و گل هم بماند.
ص ۲۰

بریده کتاب(۴):

گفته می شود وقتی مرد می خواهد به خانه بیاید، خانم باید به جذابیت ظاهری خود اهمیت دهد. این کار برای مرد مهم است. تصور کنید آقا دارد به منزل می آید، خانم برنجش را دیر بار گذاشته است، نمی داند برنج را دریابد، به بچه و خانه برسد یا به خودش. آقا می آید و با لباس سبز آغشته به قورمه سبزیِ خانم مواجه می شود، یا مثلا خانم را در حال مرتب مردن کابینتی که وسایلش بیرون ریخته شده است، می بیند. اگر زن برنامه ریزی داشته باشد، ابتدا به ظاهر خانه رسیدگی می کند، نه داخل کمد و کابینت. برخی از خانم ها به این نکات دقت نمی کنند و ضربه می خورند. از نظر مردان که ویژگی کلی نگری دارند، اگر در خانه چند پشتی مرتب باشد، خانه مرتب است؛ برعکس از دید خانم نظم و ترتیب یعنی مرتب بودن همه جا، حتی داخل کمد و کابینت و…

ص ۵۲

بریده کتاب(۵):

مرد در خانه به محیط دنج و آرامی نیاز دارد. دنج و آرام بودن به معنای ساکت بودن نیست؛ بلکه به این معناست که وقتی مرد به خانه می آید، بگوید چقدر در خانه آرامش دارم. چه خوب است که در خانه از جنگ روانی خبری نیست. در صورتی که چنین محیطی در منزل مهیا باشد، حتی اگر بچه ها سر و صدا کنند، مرد خانه اذیت نمی شود؛ چون در کنار همسرش در محیط خانه فضای آرامی را تجربه می کند.
برخی از آقایان چون فضای خانه آرام نیست، طوری برنامه ریزی می کنند که آخر شب به خانه بیایند، شام بخورند، بخوابند و دوباره کله سحر از خانه بیرون بزنند؛ چون وقتی در کنار خانمشان هستند، مدام غرغر، انتقاد، نکوهش و… می شنوند.
هنر زن بودن، ص۵۶

مرتبط با کتاب هنر زن بودن

بهتر بخوانیم…

خرید کتاب هنر زن بودن

بیشتر ببینیم…

راز یک زندگی عاشقانه چیست؟

 

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *