کتاب لطفا فریب نخورید : آسیب شناسی عرفان های نوظهور

کتاب لطفا فریب نخورید

نویسنده: محمدتقی فعالی

انتشارات دارالصادقین

بریده کتاب:

یوگا یا نوعی ورزش ذهنی است یا روشی برای تعادل ذهن و جسم یا راهکاری برای میل به آرامش جسمی و ذهنی. هیچ یک از این تعاریف، عرفان نیست. عرفان تقرب به خداست و یوگا راهی برای تقرب به خدا نیست. راه خدا با یوگا به دست نمی آید. راه خدا با تکنیک ها و تمرین هایی که محور آن آثار و فواید جسمی و ذهنی است، حاصل نمی شود.

ص ۱۵

بریده کتاب(۲):

در مکتب اشو علم و تکنولوژی نفی می شود، فلسفه نفی می شود، قانون نفی می شود، شریعت نفی می شود، فقه و مناسک نفی می شود، زیارت، دعا، نیایش، اعتقادات، توسل به واسطه، توبه و زهد نفی می شود. همه چیز تصادفی است؛ لذا تقدیر هم نفی می شود. مذهب هم سرانجام نفی می شود. اما از پی این همه نفی ها و کنار گذاردن ها تنها چیزی که اثبات می شود عشق است؛ آن هم عشق زمینی و خاکی که در نهایت به شهوت و سکس ختم می شود.
ص ۵۰

بریده کتاب(۳):

از تعالیم دالایی لاما بر می آید که او در زمینه ی معنویت و دینداری قائل به تنوع و تکثر و به اصطلاح پلورالیسم است. انتخاب یک دین مانند انتخاب یک غذا است. دین گزینی بستگی به سلایق و ذوق های متفاوت دارد. ذوق هر کسی با هر دینی سازگار شد، همان دین را می تواند انتخاب کند. اما اساسا گزینش دین سلیقه ای و ذوقی نیست.
ص ۹۶

مرتبط با کتاب لطفا فریب نخورید

بیشتر بخوانیم…

کتاب نیم نگاهی به عرفان سرخ پوستی : نقد و ارزیابی یکی از عرفان های نوظهور

بیشتر ببینیم…

زن،جایگاه زن،فمینیست

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *