کتاب دنیای وارونه : نگاهی به دنیا با زاویه ای متفاوت

کتاب دنیای وارونه

نویسنده: ادواردو گالئانو
مترجم: فاطمه حسینقلی نوری

انتشارات کتابستان

بریده کتاب:
تبلیغات راه های مصرف کردن را پیش رویمان می‌ گذارد، در حالی که اقتصاد آن را منع می‌ کند.
چنین دنیایی که همه را به شرکت در جشنی باشکوه فرا می‌ خواند و در عین حال درب را به روی بسیاری از مردم می‌ بندد، هم عدالت محور است و هم نابرابر؛ عدالت محور در ایده‌ ها و آدابی که تحمیل می‌ کند و نابرابر در فرصت‌ هایی که می‌ بخشد!
ص ۳۹

بریده کتاب(۲):
ارزش سالیانه فروش محصولات مخصوص حیوانات خانگی در آمریکا ۴ برابر تولید ناخالص ملی اتیوپی است!
میزان فروش سالیانه ۲ غول صنعتی و اقتصادی یعنی ژنرال موتورز و فورد، به راحتی از میزان ارزش تولید ناخالص ملی تمام آفریقای سیاه بیشتر است!
طبق آمار آژانس برنامه توسعه سازمان ملل ۱۰ ثروتمند برتر دنیا، ثروتی معادل تمام تولید ملی ۵۰ کشور دنیا دارند!
نماینده این آژانس «جیمز گوستاو اسپت» در سال ۱۹۹۷ اعلام کرد که طی ۵۰ سال اخیر تعداد فقیران جهان ۳ برابر شده است!
ص ۴۲

بریده کتاب(۳):
در سال ۱۹۶۸ دو ماه پیش از آن که گلوله‌ ای چهره کشیش مارتین لوتر کینگ را از هم بشکافد، وی گفته بود که «کشورش بزرگ کننده خشونت در تمام دنیا است».
۳۰ سال بعد، ارقام نشان می‌ دهند که از هر ۱۰ دلار که در تمام دنیا برای سلاح خرج می‌ شود، چهار و نیم دلار در ایالات متحده آمریکا خرج شده است. طبق گزارش مرکز بین المللی مطالعات استراتژیک، بزرگ ترین فروشندگان سلاح در تمام دنیا عبارتند از: ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه و در رتبه‌ ای پایین‌ تر چین.
و به طور کاملاً اتفاقی همین ۵ کشور تنها کشورهایی هستند که در شورای امنیت سازمان ملل متحد، حق وتو دارند! یعنی حق تصمیم گیری!
یا بهتر است بگوییم که صلح جهانی در دست ۵ قدرتی است که تجارت بزرگ جنگ را به همه جای دنیا، به همه جای جهان صادر می‌ کنند!!
ص ۱۳۷

بریده کتاب(۴):
به چه دلیل هواپیماهای حمل مواد مخدر با بخشودگی حیرت آوری می‌ توانند وارد مرز هوایی ایالات متحده شوند، و یا از آن بدون هیچ مشکلی خارج شوند؟ چرا تکنولوژی مدرنی که می تواند از پری رقصان در افق عکس بگیرد، نمی‌ تواند هواپیمایی را تشخیص دهد که از کنار پنجره‌ اش رد می‌ شود؟
به چه حقی ایالات متحده آمریکا تبدیل به پلیس جهانی مبارزه با مواد مخدر شده است، در حالی که خود او اولین خریدار بیش از نیمی از مواد مخدری است که در سراسر جهان تولید می‌ شوند؟!
ص ۱۵۰

مرتبط با کتاب دنیای وارونه

بیشتر بخوانیم…

کتاب تصویر دوریان گری : شرح فلسفه غرب به زبان داستان

بیشتر ببینیم..

تری کروز،بازیگر،مجری تلویزیون و فوتبالیست آمریکا

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *