کتاب الماس در تاریکی : کتابی درباره ی کار و تلاش

کتاب الماس در تاریکی

نویسنده : سمانه اخوان

انتشارات عهد مانا

خلاصه‌کتاب:

کتاب الماس در تاریکی، داستان یک پسر نوجوان است که با دوستش تصمیم می‌ گیرند به دنبال الماس در خارج از جو زمین بروند. گاهی ناامید می‌ شوند و شکست می‌ خورند، اما سخت می‌ ایستند و دنبال هدفشان می‌ روند. در این بین اتفاقات دیگری نیز رخ می دهد؛ یکی از شخصیت‌ های اصلی، مبتلا به بیماری چشم می‌ شود که توسط پزشکان ایرانی جراحی می‌ شود و…. این دو رفیق نهایتا با همکاری با هوافضا موفق می ‌شوند کار بزرگی را در ایران برای اولین بار انجام دهند.
کتاب الماس در تاریکی، نوشته سمانه اخوان، در سال ۱۴۰۲ و با ۱۳۵ صفحه، به همت انتشارات عهد مانا منتشر شده است.

 

بریده کتاب(۱):

علی پشت میز همیشگی نشست و با کتاب‌ هایی که رو به‌ رویش چیده بود، مشغول شد. اما فقط ورق می‌ زد. بی‌ این که کلمه‌ ای از آنها را بخواند. نگاهش بین سطور کتاب می‌ چرخید، اما در دلش چیز دیگری می‌ گذشت. در دلش می‌ گفت نباید همه چیز تمام شود! مگر می‌ شود آن همه تحقیق، آن‌ همه شوق، آن‌ همه تصمیم، هیچ نتیجه‌ ای نداشته باشد! یعنی همه را باید فراموش کرد؟حس می‌ کرد آرزوها و اهدافش بین سطور این کتاب‌ ها زندانی شده‌ اند و قرار نیست از دل این کتاب‌ ها چیزی بیرون بیاید. چیزی که به درد علی، صدرا، طاها و دیگر مردم این جهان بخورد. اما…
صفحه ۶١

بریده کتاب(۲):

روزهای سختی بر صدرا گذشته بود. رعنا و امیر برای درمان صدرا به هر دری زده بودند. به هر دکتری که بود و تعریفش بر زبانی جاری شده بود، سر زده بودند. ولی فایده‌ ای نداشت که نداشت. قبل از تصمیم قطعی برای رفتن به خارج از کشور، فقط یک دکتر مانده بود که امکان داشت کاری از دستش ساخته باشد. دکتری که جراحی شبکیه را داشت و در بیمارستان شیراز مشغول طبابت بود.
صفحه‌ ۶٧

مرتبط با کتاب الماس در تاریکی

بهتر بخوانیم…

خرید کتاب الماس در تاریکی 

بیشتر ببینیم..

یک توبیخ شیرین!

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *