کتاب این نقش ها واقعی است : بازی در سناریوی زندگی هم مهارت می خواهد …

کتاب این نقش ها واقعی است : بازی در سناریوی زندگی هم مهارت می خواهد ...

کتاب این نقش ها واقعی است (نقش های زناشویی)
نویسنده: سید مهدی خطیب
انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

بریده کتاب:

امام علی علیه السلام که در تعبیر زیبایی؛ زن « را به گلی زیبا و لطیف، نه خدمتگذاری پرقدرت و پیشکاری توانمند» توصیف نموده، خود در کارهای خانه به حضرت زهرا (س) کمک می کرد.

بریده کتاب(۲):

نقش یک مرد در برابر زن و فرزند تنها فراهم ساختن هزینه های زندگی، مسکن، تغذیه و امثال آن خلاصه نمی شود، بلکه مهم تر از آن، تغذیه ی روح و جان آنان و به کار گرفتن اصول تعلیم و تربیت درست است.

بریده کتاب(۳):

که « مرد درآمدی حلال تر از دست رنجش به دست نمی آورد و آنچه را که مرد برای خود، زن و فرزندش هزینه می کند، صدقه است و « مرد تلاشگر در فراهم آوردن هزینه های زندگی، به سان مجاهد در راه خداست.»

بریده کتاب(۴):

مهارت های ده گانه ی زندگی (خودآگاهی، همدلی، مهارت های بین فردی، مهارت های حل مسئله، مهارت های مقابله با استرس، مهارت های تفکر انتقادی، مهارت های تصمیم گیری، مهارت های ارتباطی، مهارت های مقابله با هیجانات و مهارت های تفکر خلاق) در پذیرش نقش ها به شما کمک شایانی خواهد کرد. آن ها را بیاموزید و در زندگی خود به کار گیرید.

بریده کتاب(۵):

امام سجاد (ع) در رساله ی حقوق خویش می فرماید : «حق همسرت این است که بدانی خداوند تعالی او را مایه ی آرامش و آسایش و همدلی و همدمی تو قرار داده است. پس هریک از شما باید با دیگری خوش رفتار باشد و او را گرامی بدارد و با وی مدارا کند.»

مرتبط با کتاب این نقش ها واقعی است 👇👇👇

بیشتر بخوانیم…
کتاب دل به دل راه داره : مهارت هایی فوق العاده برای مدیریت ازدواج

بیشتر ببینیم…
خانواده در اسرائیل!!!

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *