کتاب نفوذ در ایران : روباه پیر را اگر می خواهی بشناسی دقایقی با کتاب همراهی کن.

کتاب نفوذ در ایران : روباه پیر را اگر می خواهی بشناسی دقایقی با کتاب همراهی کن.

کتاب نفوذ در ایران
نویسنده و انتشارات: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

بریده کتاب:

باید بگویم که اسناد طبقه بندی شده وزارت خارجه انگلیس معمولا هر ۳۰ سال یک بار از رده محرمانه خارج و منتشر می شود اما عجیب است که اسناد این کشتار وسیع ایرانیان بعد از یک قرن هنوز از رده محرمانه خارج نشده است. (صفحه ۴۶)

بریده کتاب(۲):

نکته جالب اینکه جیکاک در کسوت و با لباس روحانی با استفاده نابجا از اعتقادات مردم دست به انحراف افکار عمومی و عوام فریبی زد و به این اشخاص ساده و بی خبر از همه جا تلقین کرد که وطن مشتی خاک بی ارزش است، باید به فکر بهشت بود. کسی که روش و مرامش دوستی و محبت اهل بیت به ویژه عاشق حضرت علی است نباید خود را درگیر امور بی ارزشی مانند نفت نماید. (صفحه )۶۷

بریده کتاب(۳):

چند هفته بعد از آنکه رضا رسماً شاه ایران شد با رضا صحبت می کردیم و رضا به شوخی گفت حاجی جان اگر می دانستم شاه شدن در این مملکت این همه آسان است خیلی زود تر شاه می شدم. (صفحه ۴۹)

بریده کتاب(۴):

ما در سازمان جاسوسی انگلیس کنفرانس های بسیار زیادی تشکیل می دادیم تا راه حل هایی برای غلبه بر مشکلات در کشورهای اسلامی پیدا کنیم. در پایان هر جلسه با بن بست روبرو می شدیم. گزارش هایی که از جاسوسان ما می رسید مرتب مأیوس کننده بود. ولی ما هیچ گاه نمی گذاشتیم که روح یأس بر ما چیره شود. یک بار در وزارت مستعمرات کنفرانسی تشکیل شد. مشکلاتی که با مسلمانان داشتیم به طور مفصل تشریح شد و در این جلسه راه هایی که می شد به وسیله آن مسلمانان را متفرق و درگیر نمود را مورد بررسی قرار دادیم. (صفحه ۱۷)

بریده کتاب(۵):

آنگاه دبیر کل کتابی ۱۰۰۰ صفحه ای دست من داد. در این کتاب نتایج تلاش این بدل ثبت شده بود.
کتاب را همراه خود به خانه بردم. سه هفته مرخصی گرفتم. کتاب را از اول تا آخر خواندم. گفتگوها دراین کتاب بسیار دقیق بود. هرچند دبیر کل گفته بود ۷۰ درصد پاسخ ها درست است ولی به نظر می رسید بیش از ۷۰درصد باشد. در این گفت و گوها من به نقاط ضعف مسلمانان پی می بردم و نیز متوجه به نقاط قوت آنان می شدم. و این را هم متوجه شدم که چگونه باید عمل کنم تا نقاط قوت آنان را تبدیل به ضعف کنم… (صفحه ۲۴)

بریده کتاب(۶):

تماس و ملاقات با مرتبطین ایرانی عموما در رستوران ها و کافی شاپ ها و مکان های عمومی انجام می شد. اصولاً سعی می شد که این تماس ها در محلی غیر از سفارت صورت بگیرد. سفارت هزینه این ملاقات ها را پرداخت می کرد و مرتبطین سفارت یا کسانی که ما ملاقات می کردیم هم آگاه بودند. که هزینه های ملاقات ها را در واقع دولت انگلستان پرداخت می کند. (صفحه ۹۲)

مرتبط با کتاب نفوذ در ایران 👇🏻👇🏻👇🏻

بیشتر بخوانیم…
نفوذ در موساد : یک نفوذ جذاب دقیق و هیجان‌انگیز در سازمان امنیت اسرائیل موساد

بیشتر ببینیم…
مستند جنجالی پرسه در مه (روح الله زم)

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *