کتاب نفحات نفت : جستاری در فرهنگ نفتی و مدیریت دولتی

کتاب نفحات نفت : جستاری در فرهنگ نفتی و مدیریت دولتی

کتاب نفحات نفت
نویسنده: رضا امیرخانی
انتشارات افق

بریده کتاب:

تعداد کثیری اهل فرهنگ نفتی داریم که اثرشان مخاطب ندارد، و در مقابل تعداد کمی اهل فرهنگ داریم که به درستی برای مردم می نویسند.
نفتی ها حقوقشان را از مسوول سه لتی می گیرند و گروه دوم هم از مردم. نفتی ها مشهور نخواهند شد و گروه دوم مشهور. نفتی ها جایزه می گیرند از دولت نفتی و گروه دوم محبوبیت پیدا می‌کنند.
ص۸۴

بریده کتاب(۲):

دولت نفتی، به عوض تولید، مسوول توزیع است. در بالاترین حالات و بهترین شرایط قسمتی از درآمد نفت را که در دستگاه های عریض و طویلش خرج نشده است، بین مردمان تقسیم می‌کند.
برای موزع بودن و مقسم بودن هم چندان به متخصص و کارشناس نیاز نیست. باید کسی باشد که ببیند کدام صدا بلندتر است تا به او بیشتر بدهد. خطا هم صد البته همین جاست. هر که نزدیکتر است، صدایش بلندتر به گوش می رسد! باری، دولت، فقط می تواند مدیر نفتی بپروراند.
ص۱۳۱

بریده کتاب(۳):

اصل قصه، اقتصاد ماست. که نه ربطی دارد به اسلام، نه به انقلاب اسلامی و نه به هیچ چیز درست و حسابی دیگری! همه ترس انسان معتقد به انقلاب اسلامی، در آن است که این مدیریت سه لتی و اقتصاد سه لتی و فرهنگ سه لتی روزگاری در کلام مورخان پسینی، جزء منتجه‌ی انقلاب اسلامی یا اسلام نوین، به حساب آید.
ص۱۸۹

مرتبط با کتاب نفحات نفت 👇🏻👇🏻👇🏻

بیشتر بخوانیم…
کتاب روش تحلیل سیاسی : فوت وفن یک تحلیل سیاسی درست و حسابی و…

بیشتر ببینیم…
آینده‌نگری رهبرانقلاب درباره‌ی قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *