کتاب من و کتاب : بیانات و نظرات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتابخوانی

کتاب من و کتاب : بیانات و نظرات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتابخوانی

کتاب من و کتاب
نویسنده :
سیدعلی خامنه ای
ا
نتشارات سوره مهر

بریده کتاب:

شما مربی عزیز، شما که در کتابخانه با کودک مواجه می‌ شوید، شما که قصه می‌ گویید، شما که کتاب می‌ فرستید، شما که کتاب می ‌خوانید، شما که در کار هنری و آفرینش هنری خودتان آن کودک را مخاطب قرار می‌ دهید، بدانید که الان درست روی خط اصلی و اساسی حرکت می‌ کنید. شما درست آن کاری را که باید انجام بگیرد، دارید انجام می ‌دهید.

بریده کتاب(۲):

نفس عرضه کتاب، نفس کشاندن مردم به میدان مطالعه کتاب کار مفیدی است. برای اصلاح فرهنگ عمومی، باید کتاب منتشر بشود. کوشش کنید که بیشتر به کیفیت پرداخته بشود.

بریده کتاب(۳):

من در دوره نوجوانی زیاد مطالعه می‌ کردم.
غیر از کتاب‌ های درسی خودمان که مطالعه می‌ کردم و می ‌خواندم، هم کتاب تاریخ، هم ادبیات، هم کتاب شعر، هم کتاب قصه و رمان می‌ خواندم. به کتاب قصه خیلی علاقه داشتم و خیلی از رمان ‌های معروف را در دوره نوجوانی خواندم‌. شعر هم می ‌خواندم. من در دوره نوجوانی و جوانی، با بسیاری از دیوان ‌های شعر آشنا شدم.
به حدیث هم علاقه داشتم؛ الان احادیثی یادم است که آن‌ها را در دوره نوجوانی خواندم و یادداشت کردم.

احادیثی را که دیروز یا همین هفته نگاه کرده باشم یادم نمی ‌ماند؛ اما آن‌ هایی که در دوره نوجوانی خواندم کاملا یادم است. شماها واقعا باید دوره نوجوانی و جوانی را قدر بدانید.
هرچه امروز مطالعه کنید برایتان می ‌ماند و هرگز از ذهنتان زدوده نمی‌ شود.
این دوره نوجوانی، برای مطالعه کردن و یاد گرفتن، دوره خیلی خوبی است.
واقعا یک دوره طلایی است و با هیچ دوران دیگری قابل مقایسه نیست.

بریده کتاب(۴):

این عادت هنوز در بین مردم ما جا نیفتاده است که بروند کتابی را بخرند، بعد آن را بخوانند، بعد به دوستشان یا به فرزندشان هدیه بدهند، تا آن‌ها هم بخوانند؛ این‌طوری نیست. ای بسا کتابی را می ‌خرند، بعد آن را کناری می‌ گذارند؛ یا مثلاً کتابی را دوستی به دوستی هدیه می ‌دهد، او هم کناری می ‌گذارد! واقعاً کتاب خواندن در مملکت ما جا نیفتاده است و این درد بزرگی است. ما از اهمیت و عظمت این درد غافلیم. اگر کتاب در بین همه مردم تقسیم بشود، ببینید چقدر سطح فرهنگ جامعه بالا می‌آید و چه منافعی از این ناحیه عاید می ‌شود.

مرتبط با کتاب من و کتاب 👇🏻👇🏻👇🏻

بیشتر بخوانیم...
کتاب یک ساعت و نیم (جلد اول) : انگیزه برای کتابخوانی می خواهی؟! بفرما. معطل نکن.

بیشتر ببینیم…
روز کتابخوانی

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *