کتاب محرمانه های زنانه : رازهای زندگی زن موفق با رویکرد دینی و تربیتی

کتاب محرمانه های زنانه : رازهای زندگی زن موفق با رویکرد دینی و تربیتی

کتاب محرمانه های زنانه

نویسنده: سیدعلیرضا تراشیون

انتشارات معارف

معرفی:

امروزه بسیاری از زنان به جای اینکه زن باشند و نقش زنانگی و همسری خود را به خوبی ایفا کنند، دچار خطا می شوند و نسبت به شان و جایگاه خود آگاهی کافی ندارند. مهمترین علت بروز این مشکل آن است که سبک و روش زن بودن را در جایی نیاموخته اند و بنابراین، در زندگی خانوادگی و در ارتباط با شوهر و فرزندان با مشکلات فراوانی مواجه می‌ شوند. در هیچ یک از آموزشگاه ها، چه در دبیرستان و چه در دانشگاه، جایگاه زن برای آنان به خوبی و درستی تبیین و تشریح نمی‌ شود. بر این اساس، با توجه به خلاء موجود و آگاهی‌ بخشی به دختران و زنان در جامعه بر آن شدیم تا در این کتاب به بیان نکات و راهکارهای لازم برای ارائه به یک زن نمونه و موفق بپردازیم. 《محرمانه های زنانه》 روش زن بودن به معنی درست و رسیدن به جایگاه اصلی زن را ترسیم می‌ کند. در این کتاب تلاش کردیم تا چهل نکته از رازهای زندگی زن موفق را با بهره گیری از آیات و روایات معصومین (علیهم السلام) تبیین کنیم و در اختیار مخاطبان عزیزمان قرار دهیم.
محرمانه های زنانه

بریده کتاب:

بزرگواری در خاطراتش نقل می کند: «من وقتی طلبه بودم، صبح ها که بیدار می شدم، صدقه می‌ دادم و نیت من این بود تا عیبی از استادم در حضور من هویدا نشود». در واقع زن و مرد نیز باید گاهی در زندگی صدقه بدهند تا طرف مقابل آن ها اشتباه نکند و جایگاهش خدشه‌ دار نشود. بنابراین، هیچ گاه نباید به دنبال یافتن عیب های همسر و مسخره کردن او باشید تا زندگی استحکام لازم را داشته باشد.
محرمانه های زنانه، صفحه ۱۵

بریده کتاب(۲):

به شوهرتان دستور ندهید؛چون با این برخورد نامناسب، غرور شوهرتان را شکسته اید و اگر غرور آن ها بشکند، در اصل مرد بودنشان از بین رفته است و این مرد دیگر نمی تواند تکیه گاه خوبی برای شما باشد، مگر آنکه جبران کنید؛ این در حالی است که بسیاری از زنان، به راحتی غرور مردانشان را می شکنند!

محرمانه های زنانه، صفحه ۱۹

بریده کتاب(۳):

زنان نباید هیچ گاه از ازدواجشان اظهار پشیمانی کنند، زیرا مرد به نقش‌ آفرینی در زندگی، امید می بندد؛ در حالی که زن با گفتن این جملات، نقش آفرینی مرد را نادیده می گیرد و او را از زندگی و تلاش و فعالیت ناامید می‌ کند.
محرمانه‌ های زنانه، صفحه ۱۶

بریده کتاب(۴):

وقتی زن برای سخنان مرد احترام قائل نمی شود، مرد به تدریج پنهان کار می‌ شود و دیگر حرف هایش را برای همسرش بیان نمی‌ کند، زیرا می‌ پندارد هر گاه مطلبی را بیان کند، توبیخ یا سرزنش می شود. زنان باید به این نکته توجه داشته باشند که هر چه در محیط خانه همسرشان را بالا ببرند، زندگی شان را محکم تر می کنند، و هر چه مردشان را کوچک تر کنند، مشکلات زندگی شان بیشتر می‌شود.
محرمانه های زنانه، صفحه ۲۱

بریده کتاب(۵):

باید مرد را به ستون مستحکم برای تکیه زدن اهل خانواده تبدیل کرد؛ نباید با بی احترامی به او، بنیان خانواده را سست کنند. علاوه بر آن، اگر مردی در خانواده از سوی همسرش مورد احترام قرار نگیرد، نمی توان انتظار داشت که فرزندان نیز به پدرشان احترام کنند و به نوعی مادر، زمینۀ هتک حرمت پدر را برای فرزندان فراهم می‌کند.
محرمانه های زنانه، صفحه ۲۱

بریده کتاب(۶):

برخی از زنان به محض این که کوچک ترین مشکلی با همسرشان پیدا می کنند، سریع به خانه پدر و مادر می روند. توصیه این است که مشکلاتتان را در زندگی طبقه بندی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که پدر و مادر نمی توانند مشاوران خوبی برای مشکلات شما و شوهرتان باشند.

محرمانه های زنانه، صفحه ۲۴

بریده کتاب(۷):

به شوهرتان بگویید و نشان دهید که شریک روزهای سختی و راحتی هستید. این جمله که به شوهرتان بگویید: «من سختی‌ های زندگی را به خاطر علاقه به شما و زندگی مان تحمل می کنم»، برای مردان بسیار آرامش بخش است. شریک بودن در دردها، غم ها و خوشی های یکدیگر، به همین معناست.

مرتبط با کتاب محرمانه های زنانه

بیشتر بخوانیم…
کتاب زندگی موفق : دستورهای زندگی ساز برگرفته از سخنان پروردگار عالم و ظرافت پیامبر(ص)

بیشتر ببینیم...
طناز بحری نخبه ایرانی را با کیمیا علیزاده مقایسه کنید.

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *