کتاب به طور اتفاقی : این کتاب طنز آمیز ادعای اتفاقی بودن جهان را زیر سوال می برد…

کتاب به طور اتفاقی : این کتاب طنز آمیز ادعای اتفاقی بودن جهان را زیر سوال می برد...

 

 

کتاب به طور اتفاقی
نویسنده: غلامرضا حیدری ابهری
انتشارات جمال

معرفی:

یکی از بهترین راه های خداشناسی تماشای جهان و تفکر در پدیده های رنگارنگ و شگفت انگیز آن است. هستی مالامال از نشانه ‌های وجود پروردگار و آینه هایی برای دیدن جمال زیبای اوست. خدا ناباوران می خواهند این راه آشنایی با الله را به روی او ببندند، آنان بی هیچ دلیل و منطقی جهان را محصول اتفاق می شمارند. کتاب °به طور اتفاقی° درباره همین سخن سست و نادرست است.

°به طور اتفاقی° با بیانی طنز آمیز و البته عقلانی و فطری ادعای اتفاقی بودن جهان را زیر سوال می برد و بطلان آن را برای کودکان آشکار می سازد این کتاب با الهام از یکی از احادیث امام صادق «علیه‌السلام» نوشته شده است. گرچه ایمان به خدا فطری است و همه انسان‌ها در عمق جانشان به خدا باور دارند، اما در این جهان هیچ کس بی نیاز از تذکر به فطرت من دوخته های ارزشمند آن نیست از این رو در تربیت اسلامی هیچگاه والدین نباید از توجه دادن فرزندان خود به خدا و صفات زیبای او غفلت ورزند و به بهانه فطری بودن توحید از پررنگ کردن ایمان در جان کودکان خویش سرباز زنند.

این کتاب حاصل تلاش حجت‌الاسلام حیدری ابهری است که تاکنون کتاب‌های فراوانی در زمینه خداشناسی پدید آورده است. تصویرگر این اثر ارزنده جناب آقای آرش عادلی است.

بریده کتاب(۱):

آیا درختان که هوای شهر را تمیز می کنند به طور اتفاقی سبز شده‌اند؟
آیا این همه میوه خوشرنگ و خوشمزه به طور اتفاقی روی درختان و بوته‌ها نشستند؟
آیا زنبور که از شهد گلها عسل می سازد به طور اتفاقی این کار را یاد گرفته است؟
آیا شتر که با استفاده از کوهانش می‌تواند چندین روز بدون آب و غذا در بیابان ها سفر کند به طور اتفاقی دارای کوهان شده است؟

بریده کتاب(۲):

این دفعه دیگر خبری از باد نبود بلکه ابری آمد و باران بارید، اما از دل آن ابر تعدادی در و پنجره هم باریدن و به طور اتفاقی در جای خالی دیوارهای آن ساختمان نیمه کار قرار گرفتند. جالب آن که تعداد آن در حوزه پنجره‌ها و اندازه آنها نیز به طور اتفاقی همان بود که باید می بود بعضی از همسایه‌ها که ماجرای آن ساختمان را دنبال می‌کردند. با دیدن این صحنه طاقت شان تمام شد و از تعجب شاخ در آوردند البته خیلی زود آتش ‌نشانی آمد و شاخه‌های آنان را عرضه کرد از بقیه هم خواست که برای حفظ سلامتی خودشان و دیگران نکات ایمنی را رعایت کنند و شاخ در نیاورند😁

مرتبط با کتاب به طور اتفاقی

بیشتر بخوانیم..
کتاب دنیای دیدنی : دنیا را به زیبایی نگاه امام عزیزمان ببینیم…

بیشتر ببینیم…
میدونی چه جوری رشد کردی؟

 

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *