کتاب امانتی : نیم‌نگاهی است به زندگی و اوج بندگی سردار شهید سیدمحسن موسوی

کتاب امانتی : نیم‌نگاهی است به زندگی و اوج بندگی سردار شهید سیدمحسن موسوی

کتاب امانتی
نویسنده: سمانه قائد امینی، پریسا اباذری
نشر شهید کاظمی

بریده کتاب:

آیت الله شمس ابادای درباره سید محسن موقعی که کودک بوده به پدر ومادرش گفته: این سید محسن شما از محسنین است و از نخبگان زمان خواهد شد. او را گرامی بدارید و نیکو تربیت کنید، زیرا از همان جایی است که مانندشان کم پیدا می شود.  پیش بینی حاج اقا درست از آب درامد. سید محسن شد از محسنین.

بریده کتاب(۲):

همیشه نگاهش پایین بود. هیچ وقت خیره به چشمان پدر ومادر نگاه نمی کرد. دلیل کارش نه از خجالت بود و نه شرم از انجام کار داشت. در پاسخ به سوال های اطرافیان می گفت: نمی خواهم حرمت بین پدر و مادر و فرزند از بین بره.

بریده کتاب(۳):

نماز اول وقت را از واجبات خود می دانست. می گفت: اگر بخواهیم کاری بکنیم اما نمازمان اول وقت نباشد برکت از کار می رود و کار هم اصلاً پیش نمی رود. با این حال همه مدل رفیقی داشت، حتی بی نماز. عقیده اش این بود: انسان نباید رفقایش را به قشر خاصی محدود کند.  با همه مدارا می کرد تا جایی که دوستان بی نمازش هم مثل خود مسجدی واهل نماز اول وقت می شدند.

بریده کتاب(۴):

ص۱۷
آیت الله شمس آبادی درباره سیدمحسن موقعی که کودک بوده به پدر و مادرش گفته بوده این سیدمحسن شما از محسنین است و از نخبگان زمان خواهد شد، او را گرامی بدارید و نیکو تربیت کنید زیرا از همان هایی است که مانندشان کم پیدا می شود.
پیش بینی حاج آقا درست از آب درامد، سیدمحسن شد از محسنین

بریده کتاب(۵):

ص۴۴
نماز اول وقت را از واجبات خود می دانست. می گفت اگر بخواهیم کاری بکنیم اما نمازمان اول وقت نباشد، برکت از کار می رود و کار هم اصلا پیش نمی رود. با این حال همه مدل رفیقی داشت، حتی بی نماز.
عقیده اش این بود که انسان نباید رفقایش را به قشر خاصی محدود کند.
با همه مدارا میکرد تا جایی که حتی دوستان بی نمازش هم مثل خودش مسجدی و اهل نماز اول وقت می شدند.

مرتبط با کتاب امانتی

بیشتر بخوانیم…
کتاب مهمان شام : خاطراتی کوتاه از جوانی دهه شصتی، یک شهید زنده

بیشتر ببینیم..
شرط پیروزی از زبان حاج قاسم

 

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *