کتاب الگوهای تربیت کودکان: بیان نکات تربیتی در قالب حکایات و تمثیل هایی جذاب و دلنشین

کتاب الگوهای تربیت کودکان: بیان نکات تربیتی در قالب حکایات و تمثیل هایی جذاب و دلنشین

کتاب الگوهای تربیت کودکان: محمدعلی کریمی نیا، نشر پیام مهدی(عج)

خلاصه:

در این کتاب با بررسی برخی نمونه ها، اصول تعلیم و تربیت کودکان را در قالبی جذاب و دلنشین بصورت داستان های عبرت آموزی از سرگذشت دیگران بیان کرده است.
نقش خانواده، نقش وراثت، نقش پدر و مادر و توجه به کودکان یتیم، محبت به فرزندان، آموزش های دینی کودکان و احترام به شخصیت آنان، نقش معلم و تأثیرگذاری عوامل محیطی تشویق و پرهیز از خشونت و … مطالبی است که در این کتاب خواهید خواند.

بریده کتاب(۱):

امام سجاد «علیه السلام» می فرماید: حق فرزندت به تو این است که بدانی وجود او از توست و بد و خوب او در این دنیا به تو ارتباط دارد و بدانی که در سرپرستی او مسئولیت داری و مسئول تربیت او هستی که او را به خداوند بزرگ راهنمایی کنی.
با فرزندت آنچنان رفتار کن که اثر نیکوی تربیت تو مایه ی زیبایی جمال اجتماعی او باشد، و بتواند در شئون مختلف زندگی با عزت و آبرومندی زندگی کند.

بریده کتاب(۲):

درست است که تو او را به بهترین مدرسه ها فرستادی و هر چه لازم داشت برایش فراهم کردی، ولی از خودت چیزی به او ندادی، یعنی وقت خود را صرف رهبری و راهنمایی او نکردی، پسر تو از افکار و تجربیات پدری مثل تو هیچ نمی داند، چرا که …
در حالی که وظیفه اصلی پدران در مقابل فرزندانشان این است که به ایشان بیاموزند: چگونه مرد زندگی شوند و با تربیت صحیح و تجارت روزگار آشنا گردند.

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *