کتاب الفبای زندگی : آشنایى با اصول و عوامل تحکیم خانواده

کتاب الفبای زندگی : آشنایى با اصول و عوامل تحکیم خانواده

کتاب الفبای زندگی
نویسنده: جواد محدثی

معرفی:

کامیابی و سعادت گمشده همگان است، ولی اینکه کامیابی به چیست و سعادت در چیست و چگونه به دست می آید، سؤال ذهنی بسیاری است!
کانون خانواده هم می تواند مهد انسان سازی باشد، هم می تواند کانون بحران باشد.
با این کتاب درس های زندگی را همین ابتدای راه بیاموزید!!

بسیاری پس از سپری شدن عمر و در سن پیری با تجربه های تلخ و شیرین در می یابند که چگونه زندگی و معاشرت کنند، چگونه فرزند تربیت کنند و… ولی دیگر فرصتی برای به کارگیری تجربه ها ندارند.

بریده کتاب:

وقتی مادری پز می دهد که کودکش انگلیسی یاد گرفته است، یا به کلاس کامپیوتر می رود، اگر به «قرآن آموزی» و «نمازخوانی» او هم افتخار کند، گرایش به معنویات را در جان فرزند و نهاد خانواده ریشه دارتر می کند، ولی اگر خجالت بکشد چه؟ … این است که می گوییم کیفیت عملی و برخورد والدین با مقوله های تربیت مکتبی، در جذب یا دفع فرزندان مؤثر است.

بریده کتاب(۲):

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم، همسر ایده آل کیست؟ خصوصیات یک زن یا شوهر خوب کدام است و با کدام «معیار» باید سراغ انتخاب شریک زندگی رفت، یا به درخواست یک خواستگار برای ازدواج، «آری» گفت؟ و این آری گفتن، که گاهی بلکه اغلب، یک زندگی مادام العمر را بر دوش انسان می گذارد، باید با در نظر گرفتن چه ویژگیهایی باشد؟

بریده کتاب(۳):

امر و نهی های مکرر و پیوسته، کودکان و نوجوانان را فراری می دهد‌، ولی نباید آنان را مطلق و بی قید ساخت و از تجارب بزرگان محرومشان کرد. هم حالت تحکم و فرمان، گریزاننده است، هم آزادی مطلق و نداشتن نظارت و هدایت، آنان را جسور و گاهی بی اعتنا به بزرگترها بار می آورد. «راهی میانه» میان این دو شیوه باید پیمود و رسالت آن بر عهده اولیاست که بتوانند نقش واسطه در انتقال آن فرهنگ و تربیت به این نسل جدید و کم تجربه را ایفا کنند.

مرتبط با کتاب الفبای زندگی 👇🏻👇🏻👇🏻

بیشتر بخوانیم…
کتاب توقف ممنوع۲ : در مسیر زندگی راهنمای راه که باشد خطا نمی روی…

بیشتر ببینیم…
راهـے مطمئـن بـراے تغییـر دادن خـود!!

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *