کتاب ازدواج آگاهانه : ۱۱۴ راهکار عملی برای رسیدن به یک ازدواج موفق

کتاب ازدواج آگاهانه : ۱۱۴ راهکار عملی برای رسیدن به یک ازدواج موفق

کتاب ازدواج آگاهانه
نویسنده: مهدی منصوری
انتشارات مصاف عشق

بریده کتاب:

وقتی آمد خواستگاری نه سربازی رفته بود، نه کار داشت. طبیعی بود که خانواده ام قبول نکنند. مثل هر پدر و مادری دغدغه آینده دخترشان را داشتند. گفتند:« وقتی سربازی رفتی و کار پیدا کردی، بیا صحبت کنیم.» ولی مصطفی دست بردار نبود. دوسال آن قدر آمد و رفت که بالاخره پدر و مادرم را راضی کرد و ازدواج کردیم. شروع ازدواجمان ساده بود. شاید خدا به دلیل همین سادگی بود که هوایمان را داشت و دغدغه‌ های پدر و مادرم زود محقق شدند؛ همان اوایل مصطفی با قانون قد و وزن از سربازی معافیت دائم گرفت. توی سازمان انرژی اتمی هم مشغول به کار شد.
شهید مصطفی احمدی روشن (ازدواج اگاهانه، ص۳۳، ۳۴)

بریده کتاب(۲):

زمان ما هم مثل همیشه، رسم و رسوم ازدواج زیاد بود. ریخت و پاش هم که بیداد می کرد. ولی ما از همان اول ساده شروع کردیم؛ خریدمان یک بلوز و دامن برای من بود و یک کت و شلوار برای مرتضی. چیز دیگری را لازم نمی دانستیم. به حرف و حدیث ها و رسم و رسوم هم کاری نداشتیم؛ خودمان برای زندگی مان تصمیم می‌ گرفتیم. همین ها بود که زندگی مان را زیباتر می کرد. شهید سید مرتضی آوینی (ازدواج اگاهانه، ص۶۵، ۶۶)

بریده کتاب(۳):

متأسفانه در نگاه برخی از مردم و خانواده ها، به جای اینکه جهیزیه به معنای واقعی اش وسایلی باشد برای شروع یک زندگی صمیمی؛ تبدیلش کرده اند به واحدی برای اندازه گیری عزت و جایگاه عروس. برخی از خانواده ها روی همین مسئله مجبور می شوند جهیزیه را دست بالا بگیرند یا اگر هم ندارند قرض کنند، ولی جهیزیه شان کم و کاستی نداشته باشد؛ این در حالی است که قرار است با ازدواج دو جوان، به آرامش، عشق و نشاط دست پیدا کنند؛ چیزهایی که جهیزیه ی زیاد نه تنها رمز رسیدن به آنها نیست، بلکه اثر معکوس دارد . (ازدواج اگاهانه، ص۸۳)

بریده کتاب( ۴):

برخلاف آنچه بسیاری از انسان ها تصور می کنند، اسلام ازدواج را زمینه ای برای رزق بیشتر برشمرده و آن را وسیله ای برای رسیدن به برکت و رفع فقر دانسته است. چنانچه خداوند در قرآن کریم این گونه متذکر می شود: « اشخاص مجرد و بردگان و کنیزان شایسته خود را همسر دهید که اگر فقیر باشند، خداوند آنان را از فضل خود بی نیاز می کند.» (ازدواج اگاهانه، ص۱۲)

مرتبط با کتاب ازدواج آگاهانه

بیشتر بخوانیم…
کتاب دل به دل راه داره : مهارت هایی فوق العاده برای مدیریت ازدواج

بیشتر ببینیم…
درد دل یک دختر تحصیل کرده و تنهای ایرانی

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *