کتابی برای دادن طعمی جدید و بهتر به زندگی مان : طعم زندگی

معرفی: طعم زندگی طعم محبت است، طعم پیمان و وفاست، طعم ایمان و توکل به خداست، طعم گل گفتن و گل شنیدن و گل بودن و گل دیدن است، و چه زیباست زندگی…

 

خلاصه: این کتاب گزیده هایی از دو کتاب ارزشمند «محبت زنان و کودکان» و «محبت و رحمت» می باشد که دارای نکته های لطیف و تعالی بخش برای بهتر زیستن و بهره مندی از مواهب زیبای زندگی و رشد و کمال انسانی است.

 

بریده ای از کتاب(۱):
– اگر یک وقت در فرزندت یا خانمت زشتی می بینی، قشنگ چشم هایت را بمال و دیدنت را اصلاح کن.
چیزی را که خداوند داده است قشنگ است. چیزی را که خدا خلق کرده است قشنگ است. اشکال در چشمان توست.
لیلی جمال قابل توجهی نداشته، ولی در چشم مجنون خیلی زیبا بوده است. به مجنون گفتند: عاشق چه چیز لیلی شدی؟ گفت:  لیلی، لیلی. غیر از این هرچه می گفت، می باخت. اگر می گفت: عاشق چشمانش هستم، می گفتند از این چشم قشنگ تر هم هست. اگر می گفت: عاشق ابروانش هستم، می گفتند: زیباتر از آن هم هست. مجنون می گفت: من خودش را می خواهم. می گفتند: با این چین و چروک صورت؟ می گفت  من قشنگی می بینم.
اگر بر دیده مجنون نشینی به غیر از خوبی لیلی نبینی.
ما اگر به دید خدایی نگاه کنیم، همه زیبایی است. باید نور خدایی را در وجود خود روشن کنیم تا همه را زیبایی ببینیم.

 

بریده ای از کتاب(۲):
– امیر المومنین «علیه السلام» می فرمایند: در خصلت های نیک زنان، خصلت های بد مردان است. (این خصلت ها عبارتند از: تکبر ترس و بخل)
هرگاه زنی متکبر باشد، بیگانه را به خود راه نمی دهد، و اگر بخیل باشد، خود و همسرش را حفظ می کند و اگر ترسو باشد، از هر چیزی که به آبروی او صدمه بزند، می ترسد و فاصله می گیرد. (صفحه ۱۵)

 

بریده ای از کتاب(۳):
– شیوه های رفتاری پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم» با کودکان سرشار از مهر و لطافت بود. هم خود، کودکان را در آغوش می گرفت، می بوسید و دست مهر و محبت بر سر آن ها می کشید،
و هم به اصحاب و همه مسلمانان سفارش می فرمود: «کسی که فرزندش را ببوسد، خداوند برای او حسنه ای می نویسد و کسی که فرزندش را شادمان کند، خداوند او را در روز قیامت شادمان می کند.» (صفحه ۱۲۵)

 

بریده ای از کتاب(۴):
– محبت طعم زندگی است. به انسان حیات می دهد. روح را شکوفا می کند و انرژی می بخشد. (صفحه ۱۲۶)

ketabak
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *