چرا کتاب؟ چرا نمکتاب؟

کتاب مهم ‌ترین، تاثیرگذارترین و با قدمت ‌ترین رسانۀ جهانی است؛ که هنوز هم جایگاه خود را در میان رسانه های وحشی امروزی با قدرت نگه داشته است. هنوز هم در کشورهای دنیا، پایۀ مهم و نمادین فرهنگی بودن یا بی فرهنگ بودن، کتاب است و عامل اصلی و زیربنایی رشد درونی و اجتماعی شمرده می شود.

و شاید همین هم باشد که بزرگان جامع این رسانۀ مظلوم را به عرصۀ میدان آورده اند.

امام اول شیعیان، کتاب را غذای روح می دانند و مایۀ آرامش و سیاست گزاران بی رحم دنیا، وسیله ی اصلی برای نابود کردن فرهنگ یک ملت. و برای به ویرانی کشیدن ملت ها، رو به خریدن قلم ها و مغزهای نویسنده ها و تولید کتاب هایی با محتوای مخرب آورده اند.

بازارهای فرهنگی مملو است از کتاب هایی با قالب جذاب داستان و رمان که سراسر، ترویج افکار عقاید پوچ و شهوت و ناامیدی و بی سامانی است.

آنان کودک و نوجوان  زن را نشانه رفته اند و در همین راستا با تلاش های شبانه روزی شان توانسته اند قدم های بلندی به سوی دهکده ی جهانی مغلوب مسحور بی اراده ی شهوت پرست ساکت بردارند. در این میان آنچه که قطعی است این است که کشور ما، اگر نه در صدر کشور مورد هجمه، که در اولین ها برای تسلط و تخریب و نابودی است.

متون ترجمه شده با سبک و فکر و ادبیات غربی و آمریکایی، ترویج دهنده ی تمدنی است که پایه های لرزانش، خودشان را هم به وحشت انداخته است اما…

و نویسندگان غافل داخلی هم که با قلمشان فرهنگ خودمان را تخریب می کنند…

بهرحال یافتن کتاب های مفید، جذاب، سالم و مقبول میان این آشفته بازار کتاب، کاری نه آسان و نه بی هزینه است.

کاری که گروهی از دوستان فرهیخته به صورت خودجوش انجام دادند. مطالعه ی چندین هزار کتاب و تفکیک آن ها طبق رده ی سنی و با موضوعات مختلف، کاری است که از هفت سال پیش شروع شده است و هم چنان ادامه دارد.

مجموعه نمکتاب تلاش کرده از بین همه ی کتبی که در بازار موجود است کتب پرمحتوا، جذاب و سالم که غالبا داستانی هستند و مورد استقبال خانواده ها و جوانان قرار گرفته است را در اختیار شما قرار دهد.

امیدواریم ثمره ی کار، مورد رضایت امام زمان قرار بگیرد.

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *