نقد کتاب خوش شانس تر از همه بودیم

نقد کتاب خوش شانس تر از همه بودیم

شما دارید یک رمان می‌ خوانید با تیتر “واقعی بودن” از سرگذشت یک یهودی که خانواده ای مهربان و مظلوم و بی‌ گناه هستند و دارند برای خودشان در لهستان زندگی می کنند. این مظلومین دچار هیتلر و استالین می شوند و یک باره همه چیز خود را از دست می دهند. در طول رمان صحنه‌ ها چنان دردناک توصیف می شود که دل انسان به درد می‌ آید.
یک داستان ششصد صفحه‌ ای از ظلم به یهود در تمام کشورها. نویسنده چنان ریز و دقیق نوشته که انگار فردی که تعریف کرده، در همه ی صحنه ها و در تمام کشورهایی که به یهود ظلم شده بوده زندگی کرد. یک شخصیت در چند نقطه از جهان!
حالا دو نگاه را دقت کنید:
یکی این که دانشمند فرانسوی و دیگران اثبات کرده‌ اند که هولوکاست اصلا وجود نداشته است و تنها یک مظلوم نمایی بزرگ بوده و هست، برای این که یهودیان را مظلوم نشان دهند و تمام ظلم هایی که در حال حاضر دارند در نقطه نقطه دنیا انجام می دهند را توجیه کنند.
البته این داستان بیشتر در حق مردم فلسطین راست است که کشتار صبرا و شتیلا و قتل عام های وحشتناک مسلمانان به دست همین یهود صهیونیست را دیده است.

از جنبه ی دیگر، اگر این کتاب واقعیت داشته باشد، اثبات می شود که کاری که الان داعش دارد در کشورهای اسلامی و در حق مسلمانان از کوچک و بزرگ، پیر و جوان انجام می دهد، دقیقا همان مدل ظلم های اروپایی است که در حق یهود کرده اند؛ مدل کشتارها، اسارت ها و رفتارها و تسویه ی نژادی و دینی. اروپایی ها کشته اند و مردم مسلمان فلسطین دارند تاوان پس میدهند. و آمریکایی که تولید تروریست می کنند.
داعش و طالبان دقیقا مثل والدین شان هستند و دست پروده ی آن ها هستند. اروپا به آن ها ظلم کرده و یهود صهیونیستی به سرزمین مسلمانان هجوم آورده‌ و آن جا را غصب کرده‌، مدل تعریف شده قبل است.

به هر حال در آمریکا و اروپا هر کس علیه هولوکاست مطلب بنویسد دادگاهی می‌ شود و هر کس برای آن بنویسد تجلیل می شود و این از دولتمردان یهودی صفت و آرمان آن ها بعید نیست.

مرتبط با نقد کتاب خوش شانس تر از همه بودیم

بیشتر بخوانیم….
نقد کتاب تولستوی و مبل بنفش

بیشتر ببینیم…
نقد رمان صد سال تنهایی

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *