من دیگرما: اصول تربیتی، شیرین و کاربردی.

من دیگرما: اصول تربیتی، شیرین و کاربردی.

من دیگرما : محسن عباسی ولدی

معرفی:

فرزند ما از ما جدا نیست، او خود ماست: اما در اندازه­ای کوچک­تر.
بدون تردید، پدر و مادر، پیشوای تربیتی فرزندان هستند، پس باید برای تربیت خود و توجه به رفتارهایی که دارند، تلاش ویژه­ای داشته باشند.

من دیگر ما

خلاصه:

«منِ دیگرِ ما» تلاش می کند با تکیه بر مبانی دینی، مهارت های تربیت فرزند در دنیای امروز را با قلمی ساده و روان به پدران و مادران آموزش دهد.

من دیگر ما

بریده کتاب(۱):

خداوند برای کسانی که اهل تلاش هستند و به آنچه که می­دانند، راه هدایت را گشوده و زمینه ی فهم بهتر را فراهم می­کند [(سوره عنکبوت، آیه ۶۹).
و سخنی را از امام باقر علیه السلام، «هر کس بدانچه که می­داند عمل کند، خداوند آنچه را که نمی­داند به او خواهد آموخت.»] پس از همین حالا تصمیم بگیریم، آنچه را در مسیر تربیت فرزند آموخته ایم، بدون از دست دادن فرصت عمل کنیم تا خداوند راه آموختن مهارت­های تربیت فرزند را برای ما هموار کند.

من دیگر ما

بریده کتاب(۲):

در روان­شناسی مادی­ گرا، بُعد معنوی انسان و جهان نادیده گرفته شده است؛ به همین دلیل نمی­تواند راه کار درستی برای حل مشکلات روانی ارائه دهد.

من دیگر ما

بریده کتاب(۳):

ماهواره، واقعیتی است که نمی­توان آن را انکار کرد. امروزه بسیاری از شبکه­ های ماهواره­ ای اهداف تربیتی را دنبال می­ کنند. این یک فکر ساده ­لوحانه، خنده ­دار است که فکر کنیم دیگران دلشان به حال ما سوخته و برای پر کردن اوقات فراغتمان به دنبال راه چاره­ای می­گشتند، از همین رو تصمیم گرفتند برای ما شبکه­ های فیلم و سریال راه بیاندازند.
امروز رسانه­ ها یکی از اصلی ­ترین وظایف خود را تربیت مخاطب، متناسب با اهداف نظام سلطه می­ دانند.

من دیگر ما

بریده کتاب(۴):

هر اندازه عوامل منفی تأثیرگذار بر تربیت فرزندانمان بیش­تر می­شود، نیاز به وقت گذاشتن برای آن­ها هم بیش­تر می­ شود، اما متأسفانه برخی از والدین به دلایل … که چه عرض کنم، به بهانه­ های مختلف از این مسأله شانه خالی کرده و کمترین وقت را به تربیت فرندانشان اختصاص می­دهند.

من دیگر ما

بریده کتاب(۵):

دیدن یک فیلم و یا سریال در هر روز یعنی صرف حداقل چهل دقیقه تا یک ساعت و نیم زمان. چگونه است که یک مادر یا پدر برای دیدن سریال یا فیلم در هر روز وقت دارد، اما برای مطالعه کتاب در زمینه ­ی اصلی­ ترین وظیفه ی خود یعنی تربیت فرزند وقت ندارد؟

بریده کتاب(۶):

برخی از گزاره­ های منفی، واقعا یک دفعه ­اش هم خطرناک است. گزاره­ ی تصویری مثبت معمولاً برای تأثیرگذاری نیازمند تکرار است به طور کلی تخریب، آسان­تر از ساختن است و به زمان کمتری هم نیاز دارد.

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *