زندگی به سبک روح الله : یک سبک زندگی نمونه و منحصربفرد… ازدستش ندهی!

زندگی به سبک روح الله : یک سبک زندگی نمونه و منحصربفرد... ازدستش ندهی!

زندگی به سبک روح الله
نویسنده: علی اکبر سبزیان
انتشارات: کانون اسلامی جوانان شهر خورشید – الشمس

بریده کتاب:

تا وقتی که خانم سر سفره نمی آمد دست به غذا نمی زدند. گاهی زودتر دست به غذا می بردیم نمی گفت چرا صبر نمی کنید می گفتند: ( چرا خانم نیامدند؟) چندبار ایشان را صدا می کردند و گاهی خانم می آمد و می گفت( آقا آخر من مهمان دارم شما بخورید، من باید غذا بکشم بعد می آیم) این رفتار آقا روی همه اثر گذاشت… خانم فاطمه طباطبایی( عروس امام)

بریده کتاب(۲):

به دختر من که از شیطنت بچه خود گله می کرد می گفتند:( من حاضرم ثوابی را که تو از شیطنت حسین می بری با تمام ثواب عبادات خودم عوض کنم) عقیده داشتم بچه ها باید آزاد باشند تا وقتی که بزرگ شوند، آن وقت برایش حد تعیین کنند. می گفتند: “با بچه ها باید رو راست باشید تا آن ها هم رو راست باشند.الگوی بچه پدر و مادر هستند اگر با بچه درست رفتار کنی بچه ها درست بار می آیند. هر حرفی را که به بچه ها زدی باید به آن عمل کنی.”

بریده کتاب(۳):

پیامبر اکرم: بوی فرزند از بوی بهشت است و دختران را جز مومن کسی دوست ندارد.
علاقه آقا به دختر خیلی زیاد بود. به کسانی که فرزند دختر داشتند می گفتند: “آن چیزی که مهم است دختر است.”

بریده کتاب(۴):

دو توصیه مهم امام در ازدواج یکی توجه به تقوای فرد و دیگری هم کفو بودن بود. البته به خانواده خیلی اهمیت می دادند چون معتقد بودند خانواده اصالت دارد و اگر کسی جد و آبادش صالح باشد نطفه اش نیز پاک است.

بریده کتاب(۵):

نقش زن را در خانه تعیین کننده می دانستند و به تربیت بچه ها خیلی اهمیت می دادند. می فرمودند: ” خانه را دست کم نگیرید تربیت بچه ها کم نیست. اگر کسی بتواند یک نفر را تربیت کند خدمت بزرگی به جامعه کرده است.”

مرتبط با کتاب زندگی به سبک روح الله 👇👇👇

بیشتر بخوانیم…
بازگشت خورشید

بیشتر ببینیم..
الگو و اسطوره شما کیه؟

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *