خدایا با دردها چه کنم؟ : بیماری های خاص زنان و دختران همراه با احکام شرعی

خدایا با دردها چه کنم؟ : بیماری های خاص زنان و دختران همراه با احکام شرعی

خدایا با دردها چه کنم؟
نویسنده: زبیده خدایی
انتشارات قلم زنان

بریده کتاب:

مادران امروز، متأسفانه با عدم آگاهی از مزاج فرزندان خود غذاهایی را در اختیار خانواده قرار می دهند که مشکل ساز و بیماری زا بوده، موجب بحران های رفتاری در آنان می شود. پس مهم ترین کلید طلایی برای ورود به قصر سلامتی، آشنایی با دانش مزاج غذاها و شناخت طبیعت گرمی، سردی و اعتدال خویش است.
ص ۶۴

بریده کتاب(2):

پاییز فصل میوه های بهشتی:
با فرا رسیدن سرما و آغاز سردی هوا، مزاج فصل به سردی و خشکی می گراید و سودای خون (قلیایی شدن) زیاد می شود. گاهی عصرانه زیبای پاییزی می تواند همان انار شیرین و میوه های فصل، مثل انگور و سیب باشد.
ص ۹۵

بریده کتاب خدایا با دردها چه کنم؟ (3):

زمستان فصل آش های هوسانه:
زمستان فصلی است که در آن بلغم افراد افزایش می یابد. گذشتگان با مصرف خوراکی هایی با مزاج گرم، مثل انواع آجیل به ویژه تخم خربزه، زیر کرسی و پای صحبت های صمیمانه و گرم مادربزرگ ها و پدربزرگ ها با پناه بردن به گرمی بخش های طبیعت، خود را از پیامدهای ناگوار و بیماری زای این فصل نجات می دادند.
استفاده از انواع آش ها مثل آش جو، آش آبغوره، آش آماج، آش آلو، آش رشته، آش انار، آش ماش، آش گوجه و… از دیگر تدابیر تغذیه سنتی ایرانیان در فصول سرد سال بوده است. معمولا در عصرگاه، با عنوان آش هوسانه به طبخ انواع آش می پرداختند و با صمیمیت در کنار یکدیگر میل می کردند.
ص ۹۶

بریده کتاب(4):

صبحانه نخوردن ضرباتی جبران ناپذیر بر سلامتی انسان وارد خواهد کرد. نخوردن صبحانه، قند خون را پایین می آورد و موجب ضعف در قدرت یادگیری، عدم تمرکز، بی قراری، بی حوصلگی و پرخاشگری خواهد شد. پس به خوردن صبحانه بیش از پیش اهمیت داده، صبح ها در کنار اعضای خانواده با خوردن صبحانه ای کامل همراه با صمیمیت، انرژی یک روز کاری را در خود ذخیره کنید.
ص ۷۸

مرتبط با کتاب خدایا با دردها چه کنم؟

بیشتر بخوانیم….

خدایا چه بخورم : خواص انواع خوردنی ها و آیات و روایات در این زمینه

بیشتر ببینیم…
توصیه هایی ساده و بسیار موثر از حکیم خیراندیش برای پیشگیری از کرونا-

کتابدوست
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *