کتاب فتنه ی تغلب : روایت‌ هایی از متن و فرامتن فتنه‌ی ۸۸

کتاب فتنه ی تغلب : روایت‌ هایی از متن و فرامتن فتنه‌ی ۸۸

کتاب فتنه ی تغلب
نویسنده: مصطفی غفاری
انتشارات انقلاب اسلامی

معرفی:

کتاب “فتنه تغلب” نوشته مصطفی غفاری، روایت هایی از متن و فرا متن فتنه ۸۸، از زبان تحلیل گران مختلف نوشته شده است. هر فصل نظرات و سلسله جلسات برگزار شده در آن زمان را از زبان تحلیل گران همراه با دلایل شان بیان می کند، از جلوگیری فتنه پیروزی خاتمی توسط ناطق نوری گرفته، تا فتنه ۸۸ که فریاد های مدعیان تقلب، گروهی را به خیابان فرستاد و امنیت و آرامش را از مردم صلب کرد.

این شرایط مدافعان هر نظر را به پشت میزها فرا خواند تا نسبت به عقاید خود سخن بگویند تا به نتیجه ای برسند، اما پس از گذراندن مراحل، مدعیان تقلب به توافق پیش آمده پشت پا زدند.

کتاب “فتنه تغلب؛ روایت هایی از متن و فرا متن فتنه ۸۸” نوشته مصطفی غفاری، توسط انتشارات “نهضت نرم افزاری” در سال ۱۳۹۷، در ۵۱۱ صفحه منتشر شد.

اگر کسی قبل از شعله ور شدن آتش، جلوی آن را بگیرد، از آتش سوزی بزرگی جلوگیری خواهد شد.
کسی هم که بخواهد آن را روشن کند، تا مدتی اختیار آن را دارد. آتش اگر شعله ور تر شد، تر و خشک را می سوزاند…
درست مثل فتنه. فتنه گران آن را به راه می اندازند، خودشان هم در آن می سوزند…

بریده کتاب فتنه ی تغلب :

اگر ایستادگی رهبر انقلاب در برابر ادعای تقلب، برای جلوگیری از تغییر نتیجه آرا بود، چرا مدعیان تقلب حاضر نشدند به بازشماری صندوق ها تن دهند؟

بریده کتاب(۲):

آمدیم پایین. در خیابان گیج و مات ماندیم که خب این چه کاری بود، ما تا این جا جلو رفتیم، چه طوری این عقب نشینی را توضیح بدهیم و کار را جمع کنیم؟ بحث کردیم و برای خود ما روشن شد که هیچ تقلبی در کار نیست.

بریده کتاب(۳):

یکی از ابعاد اصلی فتنه که متأسفانه کمتر به آن توجه شد، ادعای دفاع از جمهوریت نظام و قانون گرایی بود. در حالی که اصولا نوک پیکان فتنه‌، حرکتی قانون ستیزانه و کودتا علیه جمهوریت نظام به نام جمهوریت خواهی بود! دشمن دانا بر اساس نسخه های تجربه شده، دنبال دیکتاتوری ای بود مبتنی بر زور درگیری های خیابانی و تزویر ناشی از تبلیغاتی مثل دروغ بزرگ (که باورش آسان تر می شود) و یا کشته سازی ها (که بر تحریک عواطف استوار است و بر هیجانات می افزاید) و…، تا به طور مشخص رهبری را به سازش کشد و با نفی جمهوریت نظام، اساس اسلامیت را فرو پاشد.

بریده کتاب(۴):

موضع آشکار آقا که بارها تکرار شد، کوتاه و گویا و صریح بود: مطمئن باشید من زیر بار حرف باطل و غیر منطقی نمی روم و تا زنده ام از رأی مردم دفاع می کنم.
در گفتگوهایی که دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای با تعدادی از فعالان و متصدیان ستادهای نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ۸۸ داشته است، آن ها هم بر حقیقت فوق اجماع داشته اند. به گفته آقای غلامحسین کرباسچی، جمع بندی دوستانشان که در جلسه ۲۶ خرداد حضور داشتند این بود که آقا زیر بار ابطال انتخابات نمی روند.

بریده کتاب(۵):

مهندس موسوی می توانست یک نماینده از طرف خودش بگذارد. ما او را محدود نکرده بودیم، یعنی دستش باز بود، اما مدل پیشنهادی آنها در حقیقت کل سیستم انتخابات را از اول تا آخرش زیر سؤال می برد. معلوم بود که دیگر مسئله تعداد آرا نیست.

مرتبط با کتاب فتنه تغلب

بیشتر بخوانیم…
شکاف : روایتگر فتنه ای بعد از ۸۸

بیشتر ببینیم…
بازیگر سریال گاندو : تهدید بعد از فیلم گاندو

 

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *