کتاب سرکار علیه : چند روایت مادر- دختری درباره هویت زن

کتاب سرکار علیه : چند روایت مادر- دختری درباره هویت زن

کتاب سرکار علیه
نویسندگان: زهره عیسی خانی-ریحانه کشتکاران
انتشارات کتابستان معرفت

بریده کتاب:

جوان امروز می تواند نسبت به عرف نقد کند، تحلیل کند و خوب و بدهایش را از هم جدا کند، بعد بنشیند بر اساس آنچه به دست آورده موضوعات عرفی بی پایه و اساس را حذف کند و به آنچه معقول می داند عمل کند. از نظر من برخی حساسیت های عرفی روی دختران جوان که آن ها را از زیاد دیده شدن منع می کند بر مبنای احترام و تکریم است. هرچند از وقتی که دیدگاه های فمینیستی در دنیا و کشور ما رایج شدند، در معرض دید بودن دختران را آزادی می دانند.

بریده کتاب(۲):

چند روزی غمگین فروشنده ای بودم که هویت انسانی اش زیر پودر و رنگ و روغن گم شده بود. معتقدم کار کردن یک خانم در فروشگاه (هرچند بهترین کاری نیست که یک زن می تواند انجام دهد) با استفاده از جذابیت های ظاهری، نه تنها برای یک زن که برای کل جامعه ی زنان فاجعه است؛ یعنی اگر این گونه نمایان شدن در جامعه عرف حضور اجتماعی شود، قابلیت های فکری زنان مانند بنایی که زلزله هشت ریشتری به خود دیده، زیر خاک مدفون می شود.

بریده کتاب(۳):

به زنانی فکر می کنم که شغل های سنگین دارند و در تلاطم مشغولیت های اجتماعی شان یادشان می رود که باید مادر، همسر، دختر و خواهر باشند.
چه چیزی ما زن هارا به قدری خودخواه کرده است که فراموش کنیم قبل از رسیدگی به علایق و فعالیت های اجتماعی، در خانواده ای بودیم و هستیم که در قبالشان مسولیم.

مرتبط با کتاب سرکار علیه 👇👇👇

بیشتر بخوانیم…
کتاب زنان عنکبوتی : فراداستانی مناسب برای همه ی دختران ایرانی

بیشتر ببینیم…
ارزش زن در غرب از زبان بنی صدر

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *