کتاب الگوهای تربیت دختران : برخاسته از متن زندگی واقعی انسان های گذشته و حال

کتاب الگوهای تربیت دختران : برخاسته از متن زندگی واقعی انسان های گذشته و حال

کتاب الگوهای تربیت دختران
نویسنده: محمد علی کریمی نیا
انتشارات: پیام مهدی

معرفی:

مطالب کتاب «الگوهای تربیت دختران»، برخاسته از متن زندگی واقعی انسان های گذشته و حال است. پیام تربیت و پرورش است تا پویندگان راه زندگی با بررسی و شناخت آن، راه را از چاه باز شناسند و از خود و فرزندان خویش غافل نباشند.
«الگوهای تربیت دختران»، ره توشه ‌ای است برای تمامی پدران و مادران و مربّیان پرورشی جامعه که در راه تربیت و بازسازی رفتار و کردار نوباوگان امروز و مردان فردا، بکوشند. (الگوهای تربیت دختران، ص۱۴)

بریده کتاب:

در سال های کودکی، یک بار که به مشهد رفتم، من به علت علاقه ‌ای که به آقا (امام خمینی) داشتم، یک بسته از آن عطرهای ارزان قیمتی را که هر سه چهارتایش داخل یک جعبه است، برای ایشان سوغات آوردم. وقتی از سفر بازگشتم و خدمت ایشان رسیدیم، سوغاتی های ارزان‌ قیمت خود را تقدیم حضور پدرم کردم.
ایشان با آنکه عطرهای خوب و مرغوب داشتند، آن قدر این سوغاتی های ناقابل مرا با روی باز و علاقمندی تحویل گرفتند که من واقعا شرمنده شدم. این نوع برخورد برایم فوق‌ العاده عجیب بود. (الگوهای تربیت دختران، ص۱۳۳)

بریده کتاب(۲):

من نخستین فرزند خانواده هستم، همه کار بلد هستم و امور زندگی را به خوبی انجام می‌ دهم و کوچکترین احساس ناراحتی ندارم. زندگی با صفا و خوش و آرامی با شوهرم داریم.

من از پدر و مادرم تشکر می‌کنم، زیرا رفتار عاقلانه آن ها بود که مرا چنین تربیت نمود. وقتی پدرم وارد منزل می ‌شد، مرا صدا می‌کرد و آن چه آورده بود، تحویل من می ‌داد. حتی اگر دکمۀ لباسش افتاده بود، یا احتیاج به اطو یا رفو داشت، به من می ‌داد تا انجام دهم. وقتی انجام می ‌دادم، مرا تشویق می‌ کرد.
من به واسطۀ مراقبت ها و تشویق های پدر و مادرم همۀ کارها را یاد گرفتم و به کار کردن و انجام مسؤولیت عادت نمودم. (الگوهای تربیت دختران، ص۱۳۷و۱۳۸)

بریده کتاب(۳):

امام صادق «علیه السلام» از پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» نقل کرده است که:
روزی حضرت عیسی «علیه السلام» از کنار قبری گذشت، که صاحب آن در عذاب بود. سال آینده نیز عبورش از آن جا افتاد، ملاحظه کرد که صاحب قبر در عذاب نیست. از پروردگار خود در این زمینه سوال کرد. خدای تعالی به او وحی فرستاد که: صاحب این قبر، فرزند صالحی داشته است، که جاده‌ای را اصلاح کرده و کودک یتیمی را پناه داده‌ است. خداوند او را به خاطر عمل فرزندش بخشیده است.
سپس پیامبر فرمود: میراث خداوند بزرگ به بنده مومنش این‌ است که فرزندی به او بدهد که بعد از وی، مطیع فرمان خدا باشد. (الگوهای تربیت دختران، ص۱۵)

مرتبط با کتاب الگوهای تربیت دختران

بیشتر بخوانیم….
دختران به عفاف روی می آورند: کتابی درباره انقلاب دختران…

بیشتر ببینیم…
چون اونا دخترن

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *