چهل هفته انتظار: روایتگر انتظاری زیبا برای هدیه ای از طرف خدا

چهل هفته انتظار: روایتگر انتظاری زیبا برای هدیه ای از طرف خدا

چهل هفته انتظار: نرجس خاتون آیتی

معرفی

چهل هفته اتظار

چهل هفته شور و شوق وصف ناشدنی

چهل هفتع توسل

چهل هفته ی عاشقانه؛ عاشقانه ای که هم جنسش را هیچ کجا نمی توانی لمس کنی جز با مادر شدن.

من هم هنوز سعادت این عشق پاک را پیدا نکرده ام، اما در چهل هفته انتظار من هم با خنده های این مادر خندیدم، با دلواپسی اش دلواپس شدم، و با هر تپش قلب جنینش قلب من هم تندتر تپید. این کتاب عاشقانه به من فهماند مادر شدن یعنی از همان ابتدا توسل. توسل به آن خالق مطلق. خالقی که تا نخواهد، مادر نمی شوی. تا نخواهد تو مادری پاک نمی شوی. و تا نخواهد فرزندت به صراط مستقیم راه نمی یابد.

کتاب چهل هفته انتظار، اثریست از مجموعه آثار دکتر نرجس خاتون آیتی. این کتاب که در ۱۰۴ صفحه و به کوشش انتشارات عهد مانا و گلنشر به چاپ رسیده، مناسب برای تمامی عزیزانیست که در انتظار شیرین مادر شدن هستند.

خاتون آیتی در معرفی کتاب خود این گونه آورده: ” این نه فقط حرف های من به علی، که حرف های هر مادری با فرزندش است. مادری به نیابت از مادران دیگر با کودکی به نیابت از کودکان دیگر… .”

دکتر نرجس خاتون آیتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. وی کارشناس قرآن و حدیث و حافظ ۱۸ جزء قرآن کریم است.

خلاصه

مادر… انتظار… اینها کلماتیست که بارها و بارها ما آن ها را به دنبال هم شنیده ایم و گویی از همان نخسیتن لحظه ای که زنی تصمیم به بچه دار شدن می گیرد انتظارهای مادارنه اش شروع می شود. انتظاری شیرین که با بزرگ شدن فرزندش پایان نمی یابد فقط مدل انتظارش متفاوت می شود.

کتاب چهل هفته انتظار نجواهای عاشقانه نویسنده است برای کودکش. کودکی که هنوز پا به دنیای خارج از رحم نگذاشته.

در مقدمه کتاب این گونه میخوانیم: ” آن روز که قرار بود قلب او بتپد، قلب من نیز به یادش تندتر می تپید. آن روز که فهمیدم دست های او در حال تشکیل شدن است، دستانم بی اختیار از شوق حضورش می لرزید.

آن روز که…

و من بی آنکه به نوشتن کتاب فکر کنم، مشغول نوشتن یادداشت هایی برای او شدم”.

بریده کتاب(۱):

نازنینم امروز روز بیستم زندگی جنینی تو است، مادرت تمام دیشب و امروز را با هیجان خاصی به تو فکر می کند. وقتی پدرت را دیدم با اشتیاقی عجیب گفتم از امروز قلبش می تپد، آری امروز بیستمین روز جنینی است که آغاز تپش قلب هر انسانی است. بگو ببینم تو با این قلب  چه خواهی کرد؟ با قلب پاکت چه کسی را دوست خواهی داشت؟

بریده کتاب(۲):

امروز از کوه برمی گشتیم تصادف کردیم، هیچ کدام آسیب جدی ندیده ایم، ولی من خیلی نگران توام. مادرت می‌داند گرچه لطیفی ولی مقاوم تر از آنی که نتوانی. عزیزم نشکن که راه تو طولانی ست، راهی پر از فراز و نشیب، پر از پستی و بلندی، پر از شکست و پیروزی، راهی به درازای دنیا تا خدا، از فرش تا عرش از خاک تا افلاک. تو باید بمانی تا معنای روییدن را حس کنی، که معنای وسیع شدن را بفهمی.

نقد

دکتر نرجس خاتون آیتی در این کتاب با قلمی ساده و ارزشمند برایمان یادداشت هایی آورده از دوران چله نشینی بارداری خود و انتظارهای مادرانه اش که می تواند برای تمامی کسانی که قصد مادر شدن دارند خواندنی و جذاب باشد.

کتاب چهل هفته انتظار ما را با خود به عالم شیرین انتظاری مادرانه می برد و در کنار آن به شکلی زیبا و خودمانی ما را با نکات معرفتی و دینی این دوران آشنا می کند. نکاتی که می تواند به سلامت روحی هم جنین و هم مادر کمک شایانی کند.

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *