خدایا چه بخورم : خواص انواع خوردنی ها و آیات و روایات در این زمینه

خدایا چه بخورم : خواص انواع خوردنی ها و آیات و روایات در این زمینه

خدایا چه بخورم
نویسنده: زبیده خدایی
انتشارات قلم زنان

معرفی‌کتاب:
تغذیه علاوه بر جسم، بر حالات روحی و روانی انسان نیز تاثیر بسیاری دارد و ریشه بسیاری از بیماری ها، در تغذیه اشتباه است. خانم زبیده خدایی در کتاب “خدایا چه بخورم؟” به بیان روش های تغذیه سالم پرداخته است. این کتاب به همت انتشارات قلم زنان، در سال ۱۳۹۱ با 295 صفحه منتشر شده است.

بریده کتاب:

به طور خلاصه آن چه عامه مردم از خون می دانند، همان حیات بخشی و نشاط آفرینی در زندگانی است که یکی از نیازهای مهم و اساسی بشر می باشد. خون در نزد عامه مردم از جایگاه والایی برخوردار است و تعاريف عامیانه گردش منظم، سالم و قدرتمند خون در بدن را به جریان رودخانه ای پاک و زلال تشبیه می نمایند که موجب طراوت و سلامتی و حیات است… خون به مایع حیات معروف است و عقل حکم می کند که از این ماده مهم و حیات بخش با نهایت دقت و توجه محافظت شود تا انسان در مسیر بندگی دچار بحران های ناخواسته از کمبود این مهم نگردد.
صفحه ۱۰۶

بریده کتاب(2):

مادران محترم، بدانید که انجیر هم دواست، هم غذا و هم خوشایند بچه ها. چه خوب است که در فصل انجیر تازه، مصرف آن را در سبد غذایی خانوار خود بگنجانید و در صورتی که می توانید، انجیر را خريده و بدون افزودنی هایی مثل گوگرد خشک کنید، که دارای فواید و خواص بیشتری خواهد بود. طریقه خشک کردن انجیر به این قرار است که انجیر را از وسط نصف نموده به صورت مستقیم در تابش آفتاب قرار دهید تا دیاستازهای انجیر فرصت ازدیاد قندی داشته باشند.
ص ۱۰۲

بریده کتاب(3):

یکی از ثروتمندترین میوه های موجود در عالم هستی سیب است که با داشتن انواع ویتامین و املاح معدنی، اثر شگفت آوری برای سلامتی و سرور انسان دارد… امام باقر فرمودند: “موقعی که خواستی سیب بخوری، قبلا آن را استشمام و بو کن، سپس بخور. زیرا در این صورت آن چه به روح تو ناراحتی عارض نموده ساکت می کند.”
از معصوم روایت شده: اگر مردم می دانستند که سیب چه خواصی دارد، بیماران خود را جز با آن مداوا نمی کردند. سیب سریع ترین اثر را بر قلب دارد و آن را شاد می کند… با کمی تدبر و تأمل در احادیث شریف در می یابیم که نه تنها خوردن آن، بلکه بوییدن آن موجی از شادی و آرامش را بر انسان فرود می آورد.
حتما شنیده اید که می گویند: هر کس روزی یک سیب بخورد نیازی به پزشک ندارد. مصرف سیب موجب تقویت چشم و زیبایی پوست و برطرف شدن ترس و استرس است.
ص ۱۶۲

مرتبط با کتاب خدایا چه بخورم

بیشتر بخوانیم…

ریحانه بهشتی: گلچینی از توصیه‌های عبادی، پزشکی و تغذیه برای دوران بارداری و ابتدای زندگی نوزاد

بیشتر ببینیم…
توصیه هایی ساده و بسیار موثر از حکیم خیراندیش برای پیشگیری از کرونا-

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *