کتاب پدری مهربان برای همه : مهربان امام را هم باید شناخت و هم باید شناساند…

کتاب پدری مهربان برای همه : مهربان امام را هم باید شناخت و هم باید شناساند...

کتاب پدری مهربان برای همه
نویسنده: حسن محمودی
انتشارات: بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(عج)

معرفی:

این کتاب نوشته آقای حسن محمودی است که در سال ۱۳۸۹، توسط انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، در ۸۰ صفحه به چاپ رسیده است.

این کتاب داستان دانش آموزان کلاسی است که سوالات خود را پیرامون امام زمان (ع) از معلم خود می پرسند و بحث و گفتگو می کنند و به نتایج خوبی می رسند.

نویسنده با قلم خود پویایی کلاس را به خوبی بیان می کند و شما را به فضای داستان می برد، که شما خود را یکی از دانش آموزان کلاس تصور می کنید.

از آثار دیگر نویسنده می توان به کتابهای: «هیچکس به من نگفت، مهربان تر از مادر، بهاری ترین روز و… اشاره کرد.

خلاصه:

مریم که یکی از دانش آموزان دقیق کلاس است برایش این سوال پیش می آید که امام زمان غایب است یعنی چه؟ جستجو برای یافتن این سوال باعث می شود که معلم دینی زمانی از وقت کلاس را به این موضوع اختصاص دهد و دانش آموزان پیرامون این موضوع بحث و گفتگو کنند و سوالاتی که در مورد امام زمان (ع) دارند از معلم خود بپرسند. با خواندن این داستان با دانش آموزان کلاس همراه می شوید، گویی خود یکی از دانش آموزان کلاس هستید؛ سوالات دانش آموزان شاید سوالات شما هم باشد!

کتاب نثری ساده و روان دارد و مطالب عنوان شده در مورد امام زمان، بر اساس آیات قرآن و احادیث است.

بریده کتاب:

غیبت حضرت، به این معناست که ایشان در بین ماست، ما را می بینید و می شناسد، ما هم ایشان را می بینیم؛ ولی نمی شناسیم.
هر کاری می خواهید انجام دهید فقط بدانید سه گروه می بینند: ۱- خدا، ۲- رسول خدا، ۳- مومنون
که در راس مومنان، امام زمان(ع) هستند. خود امام صادق (ع) فرمودند: «مومنون، ما امامان هستیم.
چرا برای کسی که با آمدنش گردن ما را می زند دعا کنیم؟!
دشمنان اسلام همیشه در فکر شبهه افکنی هستند و هدفشان این است که عقاید پاک ما شیعیان را خراب کنند. دشمن می داند اگر امام زمان ظهور کند بساط آنها را بر می چیند و حکومت آنها را پایان می دهد؛ به خاطر همین، برنامه ریزی می کند که تا این شخص را مورد تنفر ما قرار دهد و او را خشن معرفی می کند.

بریده کتاب(2):

مگر نه این است که وقتی می آیی، خلایق انگشت به دهان می مانند که ما این آقا را نه یکبار، بلکه بارها دیده ایم! پس تو هستی؛ در بین مایی، ولی غایبی؛ یعنی ناشناخته ای؛ نشناختن هم گناه ماست نه مشکل تو…
ص۲۳

بریده کتاب(3):

دعای ما عرض ارادت ماست نسبت به اماممان و این دعاها می تواند نقش بسزایی در تعجیل فرج و ظهور امام عصر (ع) داشته باشد. ص ۴۰

بریده کتاب(4):

مریم از بچه های خوب کلاس و همیشه جزء یه نفر اول مدرسه است. یکی از علتهای پیشرفت مریم در درس هایش این بود که خیلی دقیق به اتفاقات دور و برش نگاه می کرد و از کنار هر مساله ای به سادگی نمی گذشت. مریم دیروز در درس دینی بحث امامت را خوانده بود و از علت غیبت امام زمان(ع) از دبیر دینی سوال کرده بود و از جواب ایشان خیلی قانع نشده بود. آخر زنگ ریاضی بود؛ درس تمام شده بود و بچه ها در اختیار خودشان بودند تا زنگ تفریح بخورد. صدای ندا نماینده کلاس، در گوش مریم زمزمه می شد «محدثه غایبه» با خودش گفت: محدثه غایبه، یعنی فعلا حضور ندارد؛ اما در واقع هست، ولی در کلاس نیست، امام زمان غایبه یعنی چه؟! آیا به همین معناست که وجود دارد ولی حضور ندارد؟ صفحات 9-10

مرتبط با کتاب پدری مهربان برای همه 👇🏻👇🏻👇🏻

بیشتر بخوانیم…
کتاب امید فردا: پاسخ به ۱۱۰ پرسش جوانان درباره امام زمان علیه السلام

بیشتر ببینیم…
هم خوانی امام زمانی (بازیرنویس – برای همخوانی)

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *