کتاب مثل خوشه های انگور : درس هایی اخلاقی از قرآن در قالب متونی کوتاه و زیبا

کتاب مثل خوشه های انگور : درس هایی اخلاقی از قرآن در قالب متونی کوتاه و زیبا

کتاب مثل خوشه های انگور
نویسنده: محمدرضا رنجبر
انتشارات شهر

بریده کتاب:

عقل مثل گل است عطر و بوی خوش دارد. وقتی هم عقل ها کنار هم قرار می گیرند، مثل یک دسته گل اند و بوی خوش دو چندان می شود. مشورت کنار هم نشستن عقل هاست. انسان به هر نقطه ای که رسیده باشد، به مشورت نیازمند است.

بریده کتاب(۲):

سراب با سر آب خیلی فرق می کند و این یعنی گاهی وقت ها نمودها با بودها خیلی متفاوت است. این است که قرآن می گوید: هیچ گاه ظاهر افراد برایت ملاک نباشد و همین طور آن چه بر زبانشان جاری است. بودن ها ملاک است نه گفتن ها.

بریده کتاب(۳):

وقتی مستقیم حرکت می کنید، سریع می رسید و ایمن، اما وقتی زیگزاگ می روید، نه تنها خود را به خطر می اندازید، که ممکن است اصلا به مقصد نرسید. قرآن می گوید: راه خدا مستقیم است. پس راستی پیشه کن که راستی تو را به هدف می رساند.

بریده کتاب(۴):

خدا خوشنویس عالم است و ما همان صفحه ایم. خداوند برای بندگانش بد نمی خواهد و بد نمی نویسد. خداوند صفحه دل همه ما را سپید و تمیز آفریده است. اگر آن تمیزی و سپیدی را نگه داریم و با گناهان آلوده و کدرش نکنیم، زیبایی خط خدا هم روی صفحه دلمان خودش را بیشتر و بهتر نشان می دهد.

بریده کتاب(۵):

هر کس به خدا تکیه کند، نه تنها ثمر می دهد که بار و ثمرش دو چندان می شود. چون ما مثل درخت انگوریم. درخت انگور اگر تکیه گاه داشته باشد، خیلی بالا می رود و به همان نسبت هم بار و ثمر بیشتری می دهد.

مرتبط با کتاب مثل خوشه های انگور

بیشتر بخوانیم…
کتاب باران حکمت : بعضی کلمات نوعی بارانند، مثل نور، بخوانی تا عمق وجودت می نشیند
مثل حبه های قند: واگویه ها و نکاتی شیرین، کوتاه و درس آموز

بیشتر ببینیم…
اعجاز علمی قرآن قسمت ۲ سوره انشقاق شکافته شدن

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *