کتاب سین جین های خواستگاری : پاسخی به دلشوره های انتخاب همسر

کتاب سین جین های خواستگاری : پاسخی به دلشوره های انتخاب همسر

کتاب سین جین های خواستگاری
نویسنده: مسلم داوودی نژاد
انتشارات مهر فاطمه سلام الله علیها

بریده کتاب:

یکی از عوامل مؤثر برای رسیدن به زندگی متعادل و منطقی، طرز فکر یکسان است. طرز فکر و اندیشه ی افراد از نوع فرهنگ، سطح تسهیلات و سن افراد تأثیر می پذیرد. تفاهم به معنای مشابه بودن در نوع تفکر، و به عبارتی تفاهم فکری، هم سطح بودن و یکسانی در نوع جهان بینی و فهم و ادارک زن و مرد نسبت به مسائل مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است؛ و کمک می کند تا شیوه ی تفکر افرادی که مسلماً، در مراحل مختلف زمانی، به صورت های گوناگونی می اندیشند، هم گام و هم سو شود. (سین جین های خواستگاری، ص ۱۱۵)

بریده کتاب(۲):

قبل از ازدواج چشم هایت را خوب باز کن بعد از ازدواج آنها را ببند! یعنی زمان بررسی ضعف ها، پیش از ازدواج است. قبل از ازدواج، همه ی عیب های او را ببینید، و اگر می خواهید او را قبول کنید، حداقل بدانید او چگونه است! چون آدم ها را آنگونه که هستند باید پذیرفت، نه آنگونه که در رؤیای ما زندگی می کنند؛ و نه آن گونه که به ما قول داده اند. (سین جین های خواستگاری، ص۵۱)

بریده کتاب(۳):

اسلام بالاترین وظیفه ی زن را مدیریت جامعه ی کوچک و مهم خانواده می داند و این مسئولیت را به علت اهمیت تربیت فرزند، و ارائه ی نیروی کارآمد به اجتماع، مقدم بر تمام عملکردهای روزانه ی زن می داند. اسلام، مدیریت منزل را برای زن بسیار والا و ارزشمند می شمارد، اما پس از ارزش گذاری بر فعالیت های خانوادگی زن، برای وی جایگاه ارزشی چشم گیری در عرصه ی خارج از خانواده تعریف می نماید. (سین جین های خواستگاری، ص ۹۸)

بریده کتاب(۴):

ازدواج با یک فرد، مساوی با پیوند با یک خانواده، فامیل و نسل است. در مسئله انتخاب همسر، معقول نیست که انسان بگوید من می خواهم با خود این فرد ازدواج کنم، و کاری به خانواده و خویشان و فامیلش ندارم؛ زیرا این فرد، جزئی از همان خانواده و فامیل، و شاخه ای از همان درخت است؛ و این شاخه، از ریشه های همان درخت، تغذیه کرده است. مسلم است که بسیاری از صفات اخلاقی، روحی، عقلی و جسمی آن خانواده و فامیل، از راه وراثت و تربیت و محیط و عادات به این فرد منتقل شده است. (سین جین های خواستگاری، ص ۱۱۰)

 

بریده کتاب(۵):

قرآن می فرماید: از دل ناپاک، پاکی و فضیلت جوانه نمی زند. ای جوان عزیز که شوق ازدواج داری، هر کس لیاقت مادری و پدری فرزند تو را ندارد. شایسته نیست که با انتخابی نادرست زندگی خود و فرزندان آینده ات را تباه سازی! (سین جین های خواستگاری، ص ۳۳)

بریده کتاب(۶):

از مسائل مهم و اساسی در ازدواج داشتن معیار در انتخاب همسر است. بیشتر این مشکلات زندگی مشترک به دلیل انتخاب نادرست صورت می گیرد. دختر و پسر، همسر مناسب خود را انتخاب نمی‌ کنند و پس از چند سال متوجه می ‌شوند که مناسب یکدیگر نیستند.
پس جا دارد برای این انتخاب وقت بگذاریم و مطالعه کنیم. (سین جین های خواستگاری، ص ۶۴)

بریده کتاب(۷):

سؤالات جلسه ی خواستگاری هرچه کلی تر باشد، نتایج کلی تر و غیر قابل بررسی تری ارائه خواهد داد. هرچه سؤالات، ریز و جزئی شود، اطلاعات بیشتری از شخص مقابل به شما منتقل می کند. (سین جین های خواستگاری، ص ۱۸۴)

مرتبط با کتاب سین جین های خواستگاری

بیشتر بخوانیم…
کتاب ازدواج آگاهانه : ۱۱۴ راهکار عملی برای رسیدن به یک ازدواج موفق

بیشتر ببینیم…
رنج مقدس ۲: فقط ببین چرا نداریش؟!

 

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *