کتاب در جهت عکس حرکت کن : از اعتراض های مدرن تاکنون

کتاب در جهت عکس حرکت کن : از اعتراض های مدرن تاکنون

کتاب در جهت عکس حرکت کن
نویسندگان: خانه فرهنگ و هنر سافیا، معاونت مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان
انتشارات معارف

بریده کتاب:

رضاخان با شدت و جدیت مساله تغییر لباس را دنبال می‌ کرد. حتی در مواقعی که لازم بود، شخصاً دخالت می کرد. در یکی از موارد به رضاشاه گزارش دادند که یکی از روحانیون به نام آیت الله شاه آبادی حاضر نیست از لباس روحانیت خارج شود و مجوز هم نگرفته است و به خاطر نفوذ اجتماعی اش کسی حاضر نیست مقابل او بایستد. رضاخان یک نفر را مامور کرد که پیغامش را به آیت الله برساند. بعد از نماز ظهر و عصر مامور رضا شاه به آیت الله گفت: ((رضاخان گفته است که عمامه خود را بردارید و الا خودم چکمه هایم را می‌ پوشم می آیم امامه از سرت بر می دارم.))
آیت الله شاه آبادی استاد عرفان امام در جواب فرستاده می گوید:
(( به اربابت بگو چکمه هایت برای پایت گشاد است که از این غلط ها بکنی.))

بریده کتاب(2):

همان طور که بورژوازی در پیوند با دین یهود و مطلوبیت دنیاخواهی و کسب ثروت در این دین، سرمایه سالاری را به وجود آورد، ( در فصل رنسانس به نقش دین یهودیت در پروتستانتیسم و از آن طریق بر بورژوازی سخن گفته شد.) این بار هم قدرت سالاری از پیوند بین سرمایه سالاران و یهودی ها ایجاد شده است. در یهودیت نوعی نگاه جهان شمول نهفته است. با آنکه هدف یهودی ها یهودی کردن همه جهان نیست، ولی “اداره همه جهان به دست یهودی ها” عقیده‌ی قدیمی بین آنهاست.

بریده کتاب(3):

بعد از اتمام جنگ دوم جهانی و در قالب طرح مارشال، آمریکا با اعطای کمک های اقتصادی و پرداخت وام به کشورهای اروپایی بلوک غرب، این کشورها را در مسیر سازندگی بعد از جنگ به خودش وابسته کرد. تلفات آمریکا در جنگ دوم جهانی کمتر از تلفات اتحاد جماهیر شوروی (یعنی ۲۰ میلیون کشته) بود و همین امر موضع آمریکا را در برابر رقیب جدیدش یعنی شوروی تقویت می کرد.
موضع ایالات متحده چنان قوی بود که آمریکایی‌ها نظام سیاسی و اقتصادی جهانی را مطابق مشخصات مورد نظر خود طراحی کرده و مقر دائمی سازمان نوبنیاد ملل متحد را که جایگزین جامعه ملل شده بود در نیویورک قرار دادند.
اقدامی که تسلط دائمی آمریکا را بر تصمیم ها و فعالیت های این سازمان در پی داشت.

بریده کتاب(4):

هالیوود که مهم ترین سینمای جهان است، عمدتاً توسط ۷ کمپانی غول پیکر تامین می شود.
آن ها ۷ شرکت یهودی هستند و به سرمایه داران بزرگ آمریکا تعلق دارند.
بنگاه های تلویزیونی و خبری هم وضع بهتری ندارند و برای مثال بسیاری از آن ها متعلق به رابرت مردوخ، یهودی سرمایه دار هستند. تعداد زیادی از موسسه های فرهنگی، رسانه ‌ای و سینمایی، مستقیم یا با واسطه، به خاندان راکفلر، سرمایه داران یهودی آمریکا مربوط می شوند.

بسیاری از تولیدات سینمایی و رایانه ای توسط پنتاگون یا نهاد های نظامی و سیاسی دیگر غرب تامین بودجه می شوند.
آن ها در مورد خط به خط گفت و گو های شخصیت های یک فیلم و هر سکانس آن ها اعمال نظر می ‌کنند.
سینما و تلویزیون نباید از خط قرمزهای مشخص فرهنگی و سیاسی پا را فراتر بگذارند.
این خط قرمز ها یعنی توجیه کامل نظام لیبرال سرمایه در همه ابعاد، حمله به دیانت بنیاد گرا و…

بریده کتاب(5):

انتفاضه مردم فلسطین در سال ۱۹۸۷ نگاه دنیا را به خود متوجه کرد.
این توجه جهانی باعث شد رژیم صهیونیستی به فکر مهار و ایجاد انحراف در خط سیر آن بیفتد و این حرکت توسط یاسر عرفات انجام شد. او در سازمان ملل حاضر شد و اعلام کرد اسراییل را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت می شناسد. عرفات تاکید کرد که سازمان تحت رهبری او: ((تروریسم را نفی می کند و از حقوق تمام گروه های درگیر در مساله خاورمیانه از جمله فلسطین، اسراییل و همسایه های دیگر آن دفاع می کند، تا همه در صلح و آرامش زندگی کنند.))

بریده کتاب(6):

بعد از مشروطه
پیروزی مشروطه با شهادت شیخ فضل الله نوری و ترور سید عبدلله بهبهانی، بسیاری از هواداران مذهبی و متدین مشروطه را سرخورده، نگران و منزوی کرد. با مسلط شدن دوباره مشروطه که با زور اسلحه و بدون حضور مردم اتفاق افتاد، امورات کشور و تصمیمات و برنامه های اجرایی به دست منورالفکران افتاد و مخالفان مشروطه بر سر کار آمدند. به جز نیرو های آذربایجان، باقی نیروهایی که تهران را اشغال کردند، از وابستگان انگلیس بودند و توسط منور الفکرانی هدایت می شدند که عضو لژهای ماسونی و تحصیل کرده اروپا بودند و ارتباط فکری و سیاسی محکمی با استعمار انگلیس داشتند.

بریده کتاب(7):

ماجرا از آنجا شروع شد که بعد از سقوط هیتلر و اشغال آلمان توسط متفقین عکسهایی از اجساد و اردوگاه های بزرگ تحت اختیار نازی ها پخش شد که آنها را محل قتل عام یهودی ها معرفی کرده بود. از آن به بعد، بحث هولوکاست یکباره در روزنامه‌ها و نشریات شبکه‌های رادیو و تلویزیونی غربی مطرح شد و سیاستمداران از آن استفاده های زیادی بردند.
با پذیرش جهانی هولوکاست، دولت آلمان موظف شد مبالغ گزافی به عنوان خسارت به بازماندگان هولوکاست به اسرائیل پرداخت کند.

مرتبط با کتاب در جهت عکس حرکت کن 👇👇👇

بیشتر بخوانیم…
کتاب دوباره به آسمان نگاه کن : روایتی از تاریخ ظهور اسلام تا تمدن اسلامی

بیشتر ببینیم…
اخبار مقاطع حساس انقلاب اینجا جمع شده است

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *