کتاب حل المسائل نماز : پاسخ های کوتاه به ۴۰ پرسش مهم جوانان

کتاب حل المسائل نماز : پاسخ های کوتاه به ۴۰ پرسش مهم جوانان

کتاب حل المسائل نماز
نویسنده: سید داود سید میرزایی، هادی قطبی
انتشارات بهار دلها

بریده کتاب:

خورشید چه نیازی به ما دارد؟ اگر همه ما پشت به خورشید خانه بسازیم و یا همیشه در تاریکی به سر بریم، خورشید ضرر کرده است یا خود ما؟ ما هستیم که برای تامین ویتامین بدنمان باید در معرض نور خورشید قرار بگیریم. ما هستیم که برای نور بهتر و آرامش روانی بیشتر خود و خانواده مان باید پنجره ای رو به خورشید داشته باشیم. خورشید به ما نیازی ندارد، ما به او نیاز داریم.
در عبادات نیز همین گونه است!

بریده کتاب(۲):

بسیاری از روان شناسان و روان پزشکان دریافته اند که توجه کامل به خداوند، با تمام اعضا و حواس که در حین نماز ایجاد می شود باعث به وجود آمدن حالتی از آرامش می شود که تاثیر بسزایی در کاهش ناراحتی های عصبی دارد. دکتر هاسیوب می گوید: مهم ترین عامل خواب آرامش بخش که من در طول سال های متمادی تجربه و درمان مسائل روانی به آن پی بردم، همین نماز است!

بریده کتاب(۳):

خواندن نماز به زبان عربی، نشان از جهانی بودن دین اسلام است، زیرا جمعیتی که آیین مشترک دارند باید زبان واحد داشته باشند؛ یعنی علاوه بر زبان مادری و محلی، از زبان عمومی و جهانی هم برخوردار باشند. در اسلام این زبان عربی است.
مهم تر از همه این که خواندن نماز به آن چه که خدا فرمان داده است و با زبان عربی، موجب حفظ کلمات و مصونیت از تحریف و آمیخته شدن با خرافات می شود، چون در اثر ترجمه ممکن است لغات در زبان های مختلف، معانی متفاوتی داشته باشند و نتوان مقصود اصلی را که در زبان اصلی به بهترین وجه بیان شده است، دریافت!

مرتبط با کتاب حل المسائل نماز 👇🏻👇🏻👇🏻

بیشتر بخوانیم…
چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ : ویژگی های یک نماز دلچسب.

بیشتر ببینیم..
خُدایا اگر بنده‌ای بدکارم … شوق رحمت دارم … اشک غم می‌بارم … بی‌قرارم…

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *