چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ : ویژگی های یک نماز دلچسب.

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ : ویژگی های یک نماز دلچسب.

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟
نویسنده: علیرضا پناهیان
انتشارات بیان معنوی

معرفی چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ :

در روایات اثر زیادی برای نماز ذکر شده است. از هر عارف و عالمی، در مورد راه رسیدن به مراتب بالای معنوی سئوال می کنی، به نماز تأکید می کند. اگر واقعا نماز این قدر مهم و تأثیرگذار است، چرا روی ما تأثیر نمی گذارد؟ ما این همه نماز که خوانده ایم، چرا هنوز عارف نشده ایم؟ اگر نماز، معراج مؤمن است و لذت دارد، چرا ما هیچ وقت از نماز خواندن لذت نمی بریم؟ تازه نماز برای ما یک کار تکراری و ملال آور هم شده است. اشکال نماز ما کجاست؟ چه کار کنیم تا نماز ما را رشد بدهد؟

بریده کتاب:

هر موقع در زندگی ات نقصی دیدی، نقص مادی و معنوی، نقص روحی و جسمی، به عنوان اولین اقدام، نمازت را بررسی کن؛ شاید در نماز کم می گذاری!
البته انسان مؤمن با مشکلات درگیر می شود، اما اگر احساس کردی این مشکلات خیلی زیاد و طاقت فرسا شده است یا این مشکلات نباید این قدر تو را اذیت کند، احتمالا از نمازت کم گذاشته ای. نمازت را درست کن؛ ان شاء الله برطرف می شود.

بریده کتاب(۲):

نماز عبادتی نیست که لازم باشد انسان آن را حتما با حال معنوی و همراه با اشک و گریه و سوز و گداز بخواند و لزوما از آن لذت ببرد، چون حتی اگر کسی خیلی اهل سوز و گریه و اشک باشد، این طور نیست که همیشه حال عبادت داشته باشد. امیرالمؤمنین می فرمایند دل های انسان ها حالت اقبال و ادبار دارد. به همین دلیل گاهی انسان حال عبادت دارد و گاهی هم ندارد و این درحالی است که نمازهای واجب را همیشه باید بخوانیم، چه حال داشته باشیم، چه حال نداشته باشیم!

بریده کتاب(۳):

اگر کسی بخواهد آدم شود باید با نفس خودش مبارزه کند و این کار در ابتدا لذت بخش نیست.
خداوند هم عبادتی را طراحی کرده و به تو پیشنهاد داده که از آن لذت نبری! طبیعتا تکراری بودن نماز، لذتش را از بین می برد.
خدا خواسته است که تو در جریان سختی ها و تلخی های این امر تکراری آدم شوی، رشد کنی و بالا بروی. اگر در ابتدای راه بخواهی از نماز خواندن لذت ببری که رشد پیدا نمی کنی!

مرتبط با کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم…

بیشتر بخوانیم…
کتاب مثبت۱۷: نماز با بیانی دقیق و شیرین

بیشتر ببینیم…
علیرضا پناهیان | چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

نمکتاب
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *