نگاهی به رابطه عبد و مولا : رابطه عبد با مولا چگونه برقرار می شود؟

نگاهی به رابطه عبد و مولا : رابطه عبد با مولا چگونه برقرار می شود؟

نگاهی به رابطه عبد و مولا
نویسنده: علیرضا پناهیان
انتشارات بیان معنوی

معرفی:

عبد کیست؟ مولا کیست؟ چقدر درباره‌ معانی دقیق این کلمات می‌ دانیم؟ در این کتاب، یک بار دیگر با این کلمات رو به رو می‌ شویم به طور دقیق‌ تر و عمیق‌ تر. نگاهی نو به رابطه‌ عبد و مولا، مخاطب را با چالش‌ هایی جدید در رابطه با پروردگارش رو به رو می‌ کند. چالشی که انسان را یک عبد معرفی می‌ کند.

بریده کتاب:

یکی از راه‌ های خداشناسی همین است که وقتی همه‌ رابطه‌ ها برای تو قطع می‌ شود، تازه قلبت یک رابطه‌ ای را کشف می‌ کند و آن، رابطه با ذات باری‌ تعالی و قدرت لایتناهی اوست. این درخشش‌ های لحظه‌ ای که به شکل رعد و برقی در زندگی انسان دیده می‌ شوند، باید به چراغی دائم تبدیل شود که هیچ غروب و افولی نداشته باشد.

بریده کتاب(۲):

لازم نیست شما با همه‌ گناه‌ ها کُشتی بگیری و زمین‌ شان بزنی. اتفاقا اکثرا گناه‌ها تو را زمین می‌ زنند. بین خودت و گناه دیوار بکِش و خیال خودت را راحت کن. البته این سخن با سخن کسانی که می‌ گویند: “من به خیابان نمی‌ روم مبادا چشمم به نامحرم بیفتد و گناه کنم.” متفاوت است. سخن ما که می‌ گوییم خودت را با گناه مواجه نکن، در بستر تکلیف است. یعنی من به تکلیفم عمل می‌ کنم و بی‌ دلیل خودم را در معرض مواجهه با گناه قرار نمی‌ دهم. نه این که برای این که با گناه مواجه نشوم، زندگی عادی خود را مختل کنم.

بریده کتاب(۳):

بعد از نماز، تعقیبات نخوانده راه می‌ افتد می‌ رود! آخر کجا می‌ رود؟ اگر به دنبال مال می‌ رود که دست خداست، اگر به دنبال آبرو می‌ رود که دست خداست، اگر به دنبال جاه و مقام می‌ رود که دست خداست. اصلا همه چیز دست خداست، او کجا می‌ رود؟ چه کار مهمی دارد که فرصت چند لحظه نشستن در محضر خدا را ندارد؟

بریده کتاب(۴):

ادب برخورد با تقدیر الهی، این لبخندِ ته دلت است که همیشه باید مواظبش باشی. یک وقت به دلت خطور نکند که “خدایا اگر جور دیگری می‌ شد بهتر بود”. نه، مراقب باش هیچ وقت این حرف را نزنی! خدا بنده را این جوری عبد بار می‌ آورَد.

مرتبط با کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا

بیشتر بخوانیم…
کتاب تقوا حکمت اخلاص تزکیه : آشنایی با چند مفهوم کلیدی اخلاق

بیشتر ببینیم..
علیرضا پناهیان | من می‌خواهم خدا را بپرستم…

namakketab
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *