خدایا فرزند سالم و صالح می خواهم: بارداری برای نسلی سالم و صالح

بارداری-نسل سالم و صالح-زبیده خدایی

خدایا فرزند سالم و صالح می خواهم ، نویسنده زبیده خدایی

معرفی کتاب:

خدایا فرزند سالم و صالح می خواهم، کتاب جامعی است درباره مراقبت های جسمی و روحی برای آماده شدن جهت بارداری، با بررسی آیات و روایات و کتب پزشکی.
سه ماه دوره پاکسازی برای هم آقایان و هم خانم ها جهت آماده شدن برای بارداری، با دستور العمل های مراقبتی و تغذیه ای، با استفاده از آیات و روایات، سنت و پزشکی روز.

بریده ای از کتاب(۱):

تاخیر در ازدواج و فرزندآوری از عوامل عقیمی و بد زایی است. زیرا اسپرم ها و تخمک ها با افزایش سن، ضعیف می شوند.

بریده ای از کتاب(۲):

دکتر هوبرت نبسون استاد دانشکده پزشکی، در کنفرانسی که در دانشگاه هاروارد در آمریکا برگزار شده بود درباره ارزش دعا در درمان بیماری ها چنین می گوید: دعا خواندن، مغز را به کار می اندازد، عوارض ایدز را کاهش می دهد، از فشار خون می کاهد و نازایی را درمان می کند. شکافی بین علم و معنویت در درمان انسانها وجود ندارد.

بریده ای از کتاب(۳):

چهره های خسته و گونه های زرد جوانان امروز، تهدید افزایش سقط در میان نسل جدید، شیوع سمومیت های دوران بارداری کاهش و فقدان نعمت شیر مادران جوان، فزونی افسردگی بعد از زایمان و بالاخره افزایش مشکلات عجیب و غریب دوران بارداری که آنان را به شدت رنج داده و موجب بحران های روحی و روانی گردیده است. (صفحه۱۶)

بریده ای از کتاب(۴):

مکاتب روان درمانی، با رویکرد جدید در گروهی از روانشناسان همچون ویلیام جیمز، کارل یونگ و هنری لینک و …به تاثیر شگرف ایمان، دعا و ذکر در ایجاد آرامش روانی، افزایش اعتماد به نفس و قدرت روحی تصریح کرده اند. تحقیق برخی از روانشناسان و جامع شناسان در تاثیر خواندن قرآن بر درد های بیماران، اضطراب، استرس و افسردگی نتایج جالب و شگفت انگیزی دارد. (صفحه ۳۴)

بریده ای از کتاب(۵):

در زمان سلطنت ناصر الدین شاه قاجار، شاهزاده خانم هنگام زایمان با قرار گرفتن غیر طبیعی جنین در رحم مواجه شد. زایمان بسیار دشواری نمود. مراتب را به عرض پادشاه رسانیدند. به امر ناصر الدین شاه جراحان و پزشکان ایرانی و اروپایی دربار و سفارت خانه ها به بالین شاهزاده حاضر شدند. پس از معاینه و تشخیص، همگی تنها راه چاره را عمل جراحی دانستند. در آن زمان قابله ای مشهور به نام نبات خانم سر آمد قابله های عهد خود به شمار می رفت. او را نیز بر بستر شاهزاده خانم آوردند. به دستور او منقل آتشی در میانه ی اتاق نهادند و مجمعه ی بزرگی در برابر آن تعبیه کردند. سپس شکم عریان شاهزاده خانم را در برابر انعکاس تشعشع حرارت مجمعه قرار دادند. پس از اندک زمانی در اثر تشعشع رفع کشیدگی و تشنج از شکم گردید. آن گاه قابله دانا دست های خود را چرب کرده و مالش مخصوصی به شکم او داد و بچه را به وضعیت طبیعی به دنیا آورد. بدین ترتیب وضع حمل به خوبی انجام شد و کودک سالم و بدون عیب به دنیا آمد.
این جانب نیز شاهد این گونه زایمان ها در مناطق مختلف کشور بوده ام که چگونه شیر زنان مجرب و دانا، زایمان های سخت و دشوار را با توسل و ذکر و تجربه های ارزشمند خویش به سهولت به نتیجه می رساندند. ( صفحه ۲۱ )

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *