کتاب مثبت هفده: نماز با بیانی دقیق و شیرین

کتاب مثبت۱۷: نماز با بیانی دقیق و شیرین

کتاب مثبت۱۷ : رضا اخوی

بریده کتاب(۱):

انسان برای حالات مختلف خود پوشش و لباس مخصوص و متفاوت را بر می گزیند؛ این تنوع در انتخاب، وابسته به کارکرد و فضایی ست که برای آن آماده شده…
ثانیه های عاشقی و انس به خدا هم اگر برای ما محبوب و دوست داشتنی باشد، بهترین و شیک ترین لباس ها را خواهیم پوشید؛ همانگونه که امام حسن «علیه السلام» بهترین لباس های خود را در نماز می پوشد و درپاسخ به کسانی که از علت این رفتار می پرسیدند، فرمودند: «خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. پس خود را برای پروردگارم زیبا می سازم»

بریده کتاب(۲):

اگر ازشما بخواهند دریک مراسم در مقابل هزارنفر، چند جمله ای سخنرانی داشته باشید، چه حالی به شما دست می دهد؟ آیا این اعتماد به نفس را در خود احساس می کنید که با موفقیت از این آزمون خارج شوید؟
اگر متوجه شوید حاضران و شنوندگان از مقامات بلند پایه، مسئولان ومتشخص هستند آیا باز هم این مهم را خواهید پذیرفت؟ در بخشی از نماز شما بر۱۲۴۰۰۰پیامبر برگزیده، ممتاز و برترین افراد از آدم و نوح و گرفته تا حضرت محمد «صل الله علیه وآله»، اولیا و صالحان و امام زمان و تمام ملائکه و فرشتگان سلام می کنید؛ چه زشت و ناپسند است که سلام های ما از روی غفلت و بی توجهی باشد.

بریده کتاب(۳):

حضور مستمر و مداوم در مسجد و اقامه نماز با جماعت، مانند اینترنت پرسرعت و جست و جوی پیشرفته ­ای است که شما را با سرعت، دقت و ظرافت بیشتری به اهداف نماز می­ رساند.

بریده کتاب(۴):

پیامبر «صلی الله علیه و آله وسلم» می فرمایند: «وقتی کسی به نماز مشغول می ­شود، شیطان به سراغش می­ آید و می ­گوید: این را به یاد بیاور، آن را به یاد بیاور تا آنجا که او را گمراه می­ کند و نمی­ داند چقدر نماز خوانده است»

بریده کتاب(۵):

آن­گاه که مجنون بدون آنکه متوجه باشد از جلوی فرد نمازگزاری رد شد. مرد نمازش را قطع کرد و داد زد: هی! چرا بین من و خدایم فاصله انداختی؟
مجنون به خود آمد و گفت: من که عاشق لیلی هستم تو را ندیدم، تو که عاشق خدای لیلی هستی چگونه دیدی که من بین تو و خدایت فاصله انداختم

بریده کتاب(۶):

هر کس فرشته مخصوصی دارد که هر شب او را دوبار برای نماز بیدار می­ کند و خطاب به او می­ گوید ای بنده خدا! برخیز تا پروردگارت را یاد کنی. اگر در بار سوم از خواب بیدار نشود شیطان توفیق شنیدن سروش بیدارگر غیبی و مناجات با خدا را سلب می ­کند.

کتابدوست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *